به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر شمال استان کرمان درتاریخ۱۱شهریور۴۰۳ مدیرکل امور عشایر استان کرمان با نمایندگان مردم رابر، بافت و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی دیدار نمود.

در این دیدار نیکزادی گفت جمعيت عشایر شمال استان طبق آخرین سرشماري ۱۸ هزارخانوار و بالغ بر۶۵هزار نفر که در۵۶درصد از استان کرمان‌ قلمرو دارند، (تقريبا باجمعيت ۴درصدی) ۳۰درصد گوشت قرمز استان و در بحث صنایع دستی۳۵درصد مربوط به زنان عشایر است.
🔸 رضا نیکزادی با اشاره به اثرات خشکسالی بر روی جامعه عشایری استان افزود: ۸۰درصد از مراتع استان به دلیل خشکسالی از بین رفته و این موضوع منابع آبی و معیشت عشایر استان را تحت تاثیرشدید قرارداده است.
🔸در ادامه‌ نیکزادی از نماينده مردم بافت ،رابر، ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی خواست باتوجه به برنامه هفتم توسعه به‌ قشر عشایر توجه ویژه و حمایت‌های لازم را داشته باشند ودر جهت رفع مشکلات آن ها اقدام کند.
🔹نماینده مردم شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان و عشایر حوزه انتخابیه خود رایکی از مهمترین اولویت‌ها برشمرد.
🔹 و در پایان جلسه در مورد مشکلات عشایر در بحث تسهيلات نبود وثایق و تضامین درمورد ايجاد سرپناه عشایری درمناطق عشایری و سند دار کردن موتور پمپ‌های عشایری تصمیماتی اتخاذ گردید.

دیدگاهتان را بنویسید