معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای برای تحصیل در مناطق عشایری قایل است…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها،  علی زرافشان در مراسم نمادین زنگ بازگشایی مدارس خوزستان ضمن گرامیداشت و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی عشایر نیز در کنار سایر مردم ایران، شهدای بی‌شماری تقدیم این انقلاب کردند تا نشان دهند هر جا منافع کشور در خطر است آنها هم حاضر و آماده هستند.

 

وی افزود: حضور در مناطق عشایری برای این است که اعلام کنیم، آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای برای تحصیل در مناطق عشایری و دور افتاده قایل است و قرار نیست دانش آموزان مستعد این مناطق را فراموش کنیم.

 

زرافشان خاطرنشان کرد : آموزش و پرورش امسال کمیته توجه به مدارس عشایری و نظام تعلیم و تربیت عشایر را تشکیل داد و به تصویب شورای آموزش و پرورش رساند که در مصوّبات آن پیش بینی هایی در مورد توجه به تخصیص نیروی انسانی و منابع به این نوع مدارس صورت گرفته است.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تمجید از عملکرد معلمان عشایری افزود: بی‌شک تنها نماینده دولت در برخی مناطق سخت گذر و عشایری همین معلمان هستند و پرچم مقدس کشورمان را در دورترین مناطق برافراشته اند از اینرو باید تلاش آنها را گرامی داشت.

 

وی گفت : تعلیم و تربیت تنها کار یک وزیر و یک وزارتخانه نیست و باید همه دستگاه‌ها و اشخاص دولتی در توسعه امر تعلیم و تربیت در کشور همکاری و همیاری کنند ضمن این که رویکرد سال تحصیلی جدید، تعادل در توزیع منابع به بخش های مختلف آموزش و پرورش کشور است.

 

زرافشان با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اضافه کرد: با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ماه گذشته و با جابجایی در نیروهای انسانی این وزارتخانه، کمبود جدی در نیرو وجود ندارد و اگر هم کمبودی باشد با پرداخت اضافه تدریس به معلمان تامین می شود.

 

 

گفتنی است، مراسم نمادین زنگ بازگشایی مدارس خوزستان با حضور استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسؤلان استانی و محلی در دبستان عشایری کلگه از منطقه تنگه چویل  صیدون برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید