به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان صبح امروز با معارفه رییس اداره امور عشایر شهرستان رفسنجان ، این اداره رسما شروع به کار کرد.
فرماندار رفسنجان با اشاره به جمعیت بالای ۵۰۰ خانوار عشایر شهرستان گفت :
بیش از ۳۰درصد گوشت قرمز شهرستان را عشایر تامین میکنند و لازم است نسبت به مسایل بهداشتی، آموزشی، جاده سازی، منابع ذخیره آب، تسطیح سازی مسیرهای عبوری و دیگر زیرساخت ها، اقدامات شایسته ای انجام شود.
در این مراسم که با حضور فرماندار رفسنجان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد ،مدیر کل اداره امور عشایر استان کرمان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مراتع استان به واسطه خشکسالی های چند سال اخیر از بین رفته است گفت: به این دلیل معیشت قشر عشایر هم به خطر افتاده که نیاز است مسئولین اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکلات آن ها داشته باشند و تسهیلات کم بهره را ارائه کنند تا این قشر از بحران عبور کند.

رضا نیکزادی افزود: طی یک سال اخیر هم برای جبران برخی خسارت های این قشر 100 هزار تن نهاده های کشاورزی به این قشر در شمال استان کرمان توزیع شد .

او خاطرنشان کرد: 4 طرح در حوزه های زنجیره گوشت، صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی تعریف کردیم و اجرا می کنیم که می تواند به رونق معیشت این قشر و رونق اقتصادی شهرستان کمک کند، ضمن اینکه تسهیلاتی هم در این حوزه به ویژه بانوان عشایر ارائه شود.

در این جلسه محمدعلی ملکی به عنوان رییس اداره امور عشایر شهرستان رفسنجان معرفی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید