معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اساسنامه آموزش و پرورش عشایر در انتظار تصویب هیئت دولت است…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، محمد دیمه ور در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اردوی کشوری دانش آموزان پسر عشایر در اردوگاه ثامن الحجج مشهد، اظهار داشت: برای نخستین‌بار اساسنامه مدارس عشایر کشور تدوین شده و در انتظار تصویب هیئت دولت است تا در برنامه ششم به عنوان سند تحول بنیادین از آن رونمایی شود.

 

وی با بیان اینکه تصویب این اساسنامه، نظام آموزش و پرورش عشایر را تثبیت می‌کند، ادامه داد: در این خصوص منتظر تایید و تصویب این اساسنامه از سوی دولت تدبیر و امید هستیم .

 

دیمه ور افزود: از ابتدای تاسیس مرکز آموزش و پرورش عشایر تلاش‌های زیادی جهت افزایش رفاه داش آموزان عشایر و ارتقای سطح کیفی آموزش آنها صورت گرفته که در این زمینه تلاش‌های محمد بهمن بیگی را نمی‌توان از خاطر برد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، نخبگان عشایری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های علمی کشور دانست و تاکید کرد: تاریخ نشان داده اگر دانش آموزان عشایری مورد آموزش‌های استاندارد قرار بگیرند، می‌توانند از جمله ظرفیت‌های بزرگ علمی واقع شوند و در زمره برجسته ترین شخصیت‌های علمی ایران و جهان قرار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در گذشته‌های نه چندان دور کمتر کسی گمان می‌کرد فرزندان عشایر در موقعیت‌های علمی و برجسته کشوری قرار بگیرند اما امروز شاهدیم بسیاری از نخبگان و مسئولان کشوری از فرزندان جامعه عشایری بوده‌اند.

 

دیمه ور بالابردن انگیزه معلمان مناطق عشایری را از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا زمینه های لازم برای افزایش انگیزه معلمان مناطق عشایری را فراهم کنیم و در این راستا برای نخستین بار اساسنامه مدارس عشایری به تصویب رسیده تا جایگاه عشایر در آموزش و پرورش تثبیت شود.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به نقش‌آفرینی فعال دانش‌آموزان عشایر اشاره کرد و متذکر شد: تمام تلاش ما در وزارتخانه این است که زمینه خدمت برای فرزندان عشایر بیش از پیش فراهم شود.

 

گفتنی است، شانزدهمین اردوی کشوری دانش آموزان عشایری در بخش پسران با حضور 548 دانش آموز پسر از 21 استان عشایری کشور از صبح امروز 4مرداد برای مدت سه روز در مشهد آغاز به کار کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید