اشتغال عشایر و روستاییان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه کشور

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: اشتغال عشایر و روستاییان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و بر این اساس قرار است از سوی صندوق توسعه ملی وام با بهره صفر درصد در اختیار بانک ها قرار گیرد…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، حمید پورمحمدی در مراسم امضای تفاهم نامه فی ما بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر این اساس پنج هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با نرخ سود صفر درصد در اختیار بانک ها قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: معادل همین ۵ هزار میلیارد تومان نیز، بانکها منابع اضافه کرده و بنابراین این اعتبار به ده هزار میلیارد تومان افزایش می یابد، بنابراین نرخ سود ۹ درصدی برای اعطای این وام ها اختصاص می یابد.

 

پورمحمدی گفت: دو واحد درصد از نرخ سود به صورت یارانه پرداخت خواهد شد، در عین حال هر استانی که به دنبال اعتبار بیشتری است می تواند شرایط را برای ارزان تر شدن منابع فراهم یابدضمن اینکه پرداخت یارانه با پرداخت اولین قسط وام صورت می گیرد.

 

معاون سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: همچنین سازمان های برنامه و بودجه استان ها نیز باید ۳ درصد یارانه سود را پرداخت کنند چراکه طبق قانون باید سود این وام۶ درصد باشد.

 

وی تاکید کرد: بنابراین روسای سازمان های برنامه و بودجه باید از محل کمک های فنی و اعتباری خود، زمینه ساز ارزانتر شدن این وام را فراهم نمایند

دیدگاهتان را بنویسید