رئيس سازمان امور عشاير گفت: امسال علوفه مورد نياز دام های عشاير کشور به اندازه کافي تأمين شده و به قيمت کيلويي 920 تومان عرضه مي‌شود…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، کرمعلي قندالي که برای بررسی مشکلات تشکل های عشایری به سمنان سفر کرده بود با اشاره به اینکه پيش بيني مي‌شود قيمت هر کيلوگرم علوفه دام از مبلغ اعلام شده نيز کمتر شود، از تأمين منابع مالي براي کمک به عشاير از محل اعتبارات مديريت بحران کشور خبر داد.

 

وی گفت: پیش نویس مصوبه اختصاص 180 میلیارد تومان تسهیلات به هیات دولت تقدیم شده و این تسهیلات برای کمک به تشکل های عشایری، تامین علوفه دام، آب و تجهیزات آبرسانی به متقاضیان ارائه می شود.

 

قندالی پروار بندی دام را یکی از طرح های توسعه دام عشایر عنوان کرد و افزود : امسال 600 هزار راس دام در دوره ای 120 روزه پروار بندی می شود .

 

رئيس سازمان امور عشاير با اشاره به مصوبه جديد ستاد تنظيم بازار گفت: شرکت پشتيباني امور دام از هفته آينده خريد دام زنده عشاير را براي کمک به توليد کنندگان عشایری آغاز مي‌کند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر 200 تعاوني و اتحاديه عشايري با عضويت 214 هزار نفر و سرمايه 500 ميليارد ريال در کشور فعاليت دارند.

 

به گفته قندالی، عشایر ایران با داشتن 24 میلیون رأس دام، سالانه 180 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید