نشست مشترک مدیر عامل محترم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با رزم حسینی استاندار کرمان و پور ابراهیمی نماینده مردم شهرستانهای کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ، در محل استانداری کرمان برگزار شد…

این نشست  با حضور محمدرضا پور ابراهیمی(نماینده مردم شهرستان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی )، رزم حسینی استاندار محترم کرمان، سلطانی زاده ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت،  سیف الهی شهردار کرمان، امینی معاون امور بانکها، شیخ اسدی مدیرکل اقتصادی و دارایی، سنجری مدیر گروه سرمایه گذاری استانداری کرمان و سعیدی مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان در محل استانداری کرمان با موضوعیت توسعه سرمایه گذاری و توسعه بیمه اجتماعی در استان برگزار گردید.
محمدرضا پور ابراهیمی در این نشست بیان داشت :این صندوق می تواند از منابع خود برای سرمایه گذاری و رسیدن به منابع پایدار استفاده کند، سرمایه گذاری در استان کرمان از سوی این صندوق به دلیل مجموع منابعی که در اختیار دارد امکان پذیر است.
وی افزود: در بخش توسعه فعالیت های بیمه ای و افزایش ضریب پوشش بیمه ای در استان باید اقدام مهمی صورت گیرد و همه مسئولان در این زمینه کمک های لازم را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد اوایل تیرماه نشستی با حضور استاندار کرمان و مدیر عامل صندوق برای بررسی و اجرایی کردن طرح های پیشنهادی برگزار می شود.
محمد رضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر نیز در خصوص صندوق ، اهداف و ماموریتهای آن، تفاوت بیمه های عمر وسرمایه گذاری و تعهدات صندوق، بحث حذف حمایت های مستقیم، دریافت بودجه بدون محدودیت و عدم وجود دفترچه درمانی در این صندوق  توضیحاتی ارائه نمود.
رستمی هدف از این سفر را بررسی ایجاد مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف استان کرمان و بررسی نحوه گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان عنوان نمود.
استاندار کرمان  نیز در این نشست گفت: استان کرمان می تواند پایلوت برنامه های سرمایه گذاری و مشارکتی اقتصادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر انتخاب گردد.
در ادامه علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد عشایری لطمه دیده است و روز به روز این روند ادامه دارد گفت:300  هزار عشایر در استان کرمان داریم که باید برای نجات اقتصاد آنها کمک کنیم.
استاندار کرمان ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان کشور می تواند با ایجاد یک شرکت اقتصادی عشایری با سهام داری عشایران و به دنبال آن احداث یک فروشگاه بزرگ عشایری در شهرستان کرمان زنجیره تولید و فروش مستقیم محصولات عشایر را در شهر کرمان راه بیاندازد و اقتصاد عشایری را با این مکانیزم رونق ببخشد.
استاندار کرمان افزود: استان در حوزه کشاورزی به سمت رونق صنایع گلخانه ای و به نوعی مشارکت با کشاورزان در حرکت است که به اهداف این صندوق نزدیک می باشد.
در پایان این نشست  بین استاندار کرمان و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر تفاهم نامه ای با موضوعیت توسعه بیمه اجتماعی به امضا رسید که یکی از بندهای آن مشارکت در سرمایه گذاری است.  
در پایان فرصت یک ماهه جهت ارائه تحقیق و بررسی و انتخاب طرح  در خصوص سرمایه گذاری و برگزاری جلسه با میزبانی صندوق اوایل تیرماه در تهران مطرح گردید.

دیدگاهتان را بنویسید