کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر و  علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این دو سازمان را امضا کردند…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر به صفر رساندن بی سوادی در کشور و همچنین اجرای  آیین نامه ساماندهی عشایر کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین سازمان نهضت سواد‌آموزي و سازمان امور عشایر ایران منعقد شد.

 

موضوع این تفاهم استفاده از ظرفیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان امور عشایر به منظور تحت پوشش قرار دادن عشایر بی سواد و کم سواد و اجرای دوره سوادآموزی و دوره تحکیم سواد درمیان جامعه عشایری است.

 

از اهداف این تفاهم نامه می توان به ارتقاء شاخص باسوادی در جامعه عشایری کشور و کاهش آمار بی سوادی در گروه سنی 49-10ساله، همکاری در گسترش، تعمیم و ترويج فرهنگ سواد آموزی و آموزش هاي كاربردي در بین گروه های عشایری و  فراهم کردن زمینه مناسب جهت توانمند سازي مخاطبین از طریق ارائه دوره های تحکیم و انتقال اشاره کرد.

 

این تفاهم نامه با حضور سرپرست کمیته ملی یونسکو، رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در ایران و نیز معاونین سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش استانها در هفدهم شهریور ماه روز بین المللی سوادآموزی و همزمان با برگزاری “همایش ملی نقش سوادآموزی و آموزش مداوم بزرگسالان در تحقق جوامع پایدار”  منعقد شد.

 

با توجه به اهداف تعیین شده در این تفاهم نامه؛ 380 هزار نفر از عشایر کشور تحت پوشش آموزش دوره های سوادآموزی، دوره تحکیم و انتقال سواد قرار می گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید