انفجار مین در قصر شیرین جان دختر عشایری را گرفت

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین از انفجار دو قبضه مین در شهرستان قصر شیرین و شهادت یک زن عشایری و پنج تن از مرزبان های این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، نعمت الله ناز پرورده اظهار داشت: یک دختر ۱۷ ساله عشایری بر اثر  انفجار مین در کمربندی شهر قصرشیرین کشته شد.

 

وی افزود: آرزو طهمورثی منش از عشایر منطقه بود که در حین تعلیف احشام با مین برخورد کرد و بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

 

نازپرورده ادامه داد: همچنین پنج نفر از نیروهای پاسگاه مرزی سه تپان قصرشیرین در هنگ مرزی سومار که در حال گشت زنی با خودروهای انتظامی بودند در اثر برخورد به مین های باقی مانده از سالهای دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: پاکسازی اراضی آلوده در شهرستان قصر شیرین در سال ۹۱ تمام شده است اما مواردی که باید پاکسازی عمیق شوند نیاز به زمان بیشتری دارد که در حال انجام است.

 

بر اساس این گزارش، سردار جلال ستاره معاونت عملیات مرزبانی ناجا  گفت: به واسطه بارندگی‌های شب گذشته در مناطق مرزی ایران و عراق، تعدادی  از مین‌های باقی مانده از جنگ تحمیلی بر اثر رانش وارد جاده شدند…

 

وی افزود: گروه 5 نفره مرزبانان مستقر در پاسگاه سه تپان که با دو دستگاه خودرو انتظامی شامل یک دستگاه آمبولانس و یک خودرو عملیاتی در حال تردد از جاده هنگ مرزی سومار بودند با عبور از روی مین های به جا مانده  از جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

 

شایان ذکر است، پاکسازی عمومی تا عمق 30 سانتیمتری اراضی آلوده به مین شهرستان قصرشیرین در بهمن سال 91 به اتمام رسیده است و اینک اکیپ های پاکسازی مرکز مین زدایی ماموریت خود را برای پاکسازی عمقی و بازنگری تا عمق 80 سانتیمتری و به بیانی دیگر پاکسازی مکانیزه و عملیات کوبش را در دستور کار دارند.

 

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بخصوص مرزداران، عشایر و نیروهای گروههای پاکسازی اراضی آلوده به مین بر اثر انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، جانباز، مجروح و یا معلول شده اند.

 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک  با عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.

دیدگاهتان را بنویسید