اکثریت خانوارهای عشایری داوطلب اسکان هستند

قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: در سه سال گذشته به دلیل محدودیت‌های مالی، اسکان عشایر به طور کامل اجرایی نشد و تا پایان سال گذشته تنها 10 هزار خانوار عشایری اسکان یافتند…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، میرولی صفرزاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم باید تا پایان امسال 45 هزار خانوار عشایری اسکان داده می‌شدند ولی به دلیل محدودیت های منابع مالی فقط 10 هزار خانوار  در طول برنامه پنجم اسکان داده شدند و بیش از 80 درصد از برنامه عقب هستیم.

 

وی با بیان اینکه اکثریت خانوارهای عشایر ی داوطلب اسکان هستند، ابراز داشت: این طرح از 15 سال پیش تاکنون در حال اجراست اما به دلیل اینکه این برنامه جزو برنامه‌های بلند مدت است نیاز به کارهای اساسی و کارشناسی دقیقی دارد.

 

صفرزاده با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور، در هر سال باید 8000 خانوار عشایری اسکان می یافتند.

قائم مقام و معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای اسکان عشایر در نظر گرفته‌ایم، گفت: اگر منابع مالی تامین شود قابلیت اسکان 40 هزار خانوار عشایری را داریم

دیدگاهتان را بنویسید