رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکیپ‌های سیار دامپزشکی همراه عشایر در کشور تشکیل می‌شود…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، مهدی خلج در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: ارائه خدمات دامپزشکی به دام های عشایری که در مراتع یا بین استان‌ها جابه‌جا می‌شوند، مهم‌ترین نیازی است که  عشایر دارند.

 

وی افزود: بر همین اساس و برای اینکه دامداران عشایری احساس امنیت بیشتری داشته باشند و دام‌ها خدمات بهداشتی و درمانی مناسب‌تری بگیرند، به اتفاق رئیس سازمان امور عشایر، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری، اتحادیه دامداران و نظام دامپزشکی تصمیم گرفته شد که اکیپ‌های سیار دامپزشکی همراه عشایر را ساماندهی کنیم.

 

خلج ادامه داد: مصوب شد که یک سرمایه‌گذاری مشترک بین خدمات‌گیرندگان که روستائیان و عشایر هستند و خدمات‌دهندگان که اکیپ‌های دامپزشکی هستند انجام شود تا خدمات دامپزشکی به دور‌ترین مناطق هم ارائه شود.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: این خدمات با تعرفه مشخص که هزینه آن می‌تواند یا از عشایر و یا از اتحادیه‌های عشایری دریافت شود، ارائه می‌شود که خدمت‌رسانی به دامداران عشایری را تسهیل می‌کند.

 

وی خاطرنشان ساخت: مناطقی در استان ها داریم که به شدت گرفتار کمبود خدمات بهداشتی و درمانی هستند که باید برای آن‌ها تدابیری اندیشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید