به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان در جلسه ای که در مورخ 4 خرداد 1400 با حضور مدیرکل ،روسای ادارت شهرستانها و مدیران ستادی در اداره کل امور عشایر استان کرمان تشکیل گردید نیکزادی مدیر کل امور عشایر استان کرمان ضمن گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و یاد و خاطره رزمندگان سلحشور دفاع مقدس ، به بررسی مسائل مربوط به عشایر و عملکرد ادارات ستادی و شهرستانی پرداختند.

نیکزادی در این جلسه گفت : بحران خشکسالی تهدید جدی برای زندگی عشایر استان است که همکاری و تلاش کلیه ی واحدها برای عبور از این بحران لازم است و از ظرفیتهای سایر دستگاهها نیز بایستی استفاده شود . وی افزود : با توجه به خشک شدن بسیاری از چشمه ها در مناطق عشایری، عملیات آبرسانی سیار  و احداث شبکه های آب در سال پیش رو نقش بسزایی در تامین آب عشایر خواهد داشت.

نیکزادی با اشاره به اینکه در سال گذشته شمال استان کرمان جز محدود استانهایی بوده که در توزیع نهاده های دامی عملکرد مطلوبی داشته گفت :نظارت بر توزیع نهاده ها در سال جاری بایستی بسیار منظم و عملیاتی انجام شود تا با توجه به خشکسالی، عشایر مشکلی در تهیه نهاده ها نداشته باشند.

نیکزادی تنوع بخشی به مشاغل عشایر که بدلیل کرونا رکود قابل توجهی داشته را در دستور کار ادارات شهرستانی قرارداد و همچنین صرفه جویی را در کلیه ی امور لازم و ضروری دانست .

در پایان با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت : ادارات شهرستانها از تمام ظرفیتهای خود جهت بالابردن میزان مشارکت مردم علی الخصوص عشایر ، استفاده نمایند و با ستاد انتخابات همکاری لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید