معاون  توسعه وامور زیربنایی سازمان امورعشایرایران از برنامه ریزی دولت برای کنترل دام عشایر وافزایش گوشت تولیدی این قشر خبرداد…

میرولی صفرزاده در گفت وگو با خبر نگار تسنیم  در یاسوج گفت: 400 میلیاردتومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات برای افزایش تولید گوشت به جامعه عشایری اختصاص داده شد. وی افزود هم اکنون مشغول انجام مقدمات وهماهنگی لازم  با صندوق توسعه ملی  هستیم که امیدواریم به زودی اعطای این تسهیلات به این  جامعه مولد وکم هزینه انجام شود.

صفرزاده در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که آیا با دادن این تسهیلات شاهد دام مازاد عشایر وچرای بی رویه دام در مراتع نیستیم? ابراز کرد: به طورحتم یکی از برنامه های ما برای دادن این وامها کنترل دام است که عشایر بزغاله وبره نر خود را پروار واجازه ندهند به طبیعت هجوم برند.ایشان بااشاره به اینکه برای هر بزغاله وبره 200 هزارتومان تسهیلات داده میشود گفت : این تسهیلات  به افرادی که دفترچه عشایری دارند وعضو تعاونی های عشایری وکوچنده هستند تعلق می گیرد. وی خاطر نشان کرد:با اختصاص این میزان تسهیلات به جامعه عشایری  شاهد اشتغال زایی چهار هزارنفر به صورت مستقیم وقرارگرفتن دومیلیون رأس دام در زنجیره تولید خواهیم بود. این تسهیلات با عاملیت صندوق توسعه سرمایه گذاری  کشاورزی وعشایری وبا همکاری تشکل های  عشایری به افرادی که آمادگی انجام پرواربندی دام را دارند پرداخت می شود. وی با اشاره به این که هم اکنون سالانه 175 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کشور تولید می شود تصریح کرد: با تخصیص این اعتبارات توسط صندوق توسعه ملی این میزان به 200 هزارتن درسال میرسد. معاون توسعه وامورزیربنایی سازمان امورعشایر ایران بابیان اینکه در حال حاضر جمعیت عشایر کشور 220 هزار خانوار با جمعیتی افزون بریک میلیون و200 هزار نفراست ،ایشان  عنوان کرد:در صورت تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی به جامعه عشایری هر خانوار عشایری به طور میانگین چهارمیلیون تومان افزایش درامد خواهدداشت.

دیدگاهتان را بنویسید