به گزارش روابط عمومی اداره کل  امور عشایر استان کرمان  در مورخ 95/5/12جلسه هم اندیشی پیرامون مسائل بسیج عشایری در محل دفتر مدیرکل امور عشایر و با حضور سرهنگ هادی محمدی رئیس بسیج جامعه عشایری و هیات همراه تشکیل گردید.

 

در ابتدا آقای مهندس ابراهیمی بیان نمودند: عشایر استان کرمان با22564 خانوارو جمعیتی بالغ بر 109439 نفر  دومین استان عشایر نشین می باشد که در قلمرویی به مساحت 104189 کیلومتر 56% مساحت کل استان فعالیت و با تولیدات دامی ،کشاورزی و صنایع دستی نقش قابل توجهی در اقتصاد استان دارند.

ایشان  با اشاره به نقش عشایر در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهارداشتند: جامعه عشایر استان کرمان جامعه ای مولد بوده و نقش موثری در تامین نیازهای اساسی کشور به عهده دارند.

وی افزود : جامعه عشایری در نقاط دوردست و سخت استان مواد پروتینی را بدون هیچ چشمداشتی تولید می نمایندو از لحاظ حفظ ارزش های اسلامی ،امنیت و شهدایی که تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند سرآمد می باشند.

در ادامه جناب سرهنگ هادی محمدی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها  و برنامه های بسیج عشایری خواستار ارتقا سطح اردوهای جهادی در بخش های مختلف و جمع اوری آمار و اطلاعات مربوط به نخبگان و تحصیل کرده های عشایری و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود گردیدند.

دیدگاهتان را بنویسید