معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تاکنون عملکرد مناسبی نداشته که برنامه ریزی شده پوشش این بیمه نیز به 60 درصد افزایش یابد…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، سید ابوالفضل رضوی اظهار داشت: 28،6 درصد جمعیت کشور روستایی و عشایری هستند و هم اکنون 21 میلیون و 500 هزار نفر در 38 هزار روستا و 23 هزار آبادی کشور ساکن هستند.

 

وی گفت: از دیگر خدمات در مناطق محروم و روستایی، پوشش 100 درصدی جمعیت این مناطق در زمینه بیمه سلامت است.

 

رضوی تاکید کرد: ایجاد سازمان توسعه روستایی در زیر مجموعه یک وزارتخانه نگاهی نادرست است که نه تنها منجر به توسعه روستاها نمی شود بلکه آن را محدود نیز می کند.

 

وی افزود: برخی گمان می کنند این اقدام برای توسعه مناطق روستایی انجام می شود اما این به آن مفهوم است که نیازهای روستائیان را نشناخته اند.

 

وی اظهار کرد: روستائیان نیازهای مشابه با ساکنین شهرها دارند و باید در همه ابعاد به توسعه مناطق سکونتی و پیرامونی آنها توجه شود.

 

وی گفت: نگاه به مقوله روستاها تاکنون کامل و جامع نبوده زیرا تصور آن بوده است که نیازهای این مناطق با انجام یک سری زیرساخت ها مانند جاده، برق رسانی، لوله کشی آب و احداث مدرسه و درمانگاه تامین می شود اما در عین آنکه ارائه خدمات مزبور به روستاها غلط نبوده، نگاه جامعی هم نبوده است.

رضوی با بیان اینکه نباید بین نیازهای جامعه شهری و روستایی تفاوت محسوس قائل شد، افزود: نمی توان توسعه روستاها را فقط محدود به یک وزارتخانه کنیم زیرا در این صورت توسعه این مناطق محدود می شود ضمن آنکه در گذشته نیز روستاها از نظر تولید، آموزش و اقتصاد چندان مورد توجه قرار نگرفته اند و به درآمد خانوار روستایی و معیشت آنان بی توجهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید