جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه دام عشایر استان های منطقه 3 کشور پنجم آذرماه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد. ..

 

این جلسه با حضور مدیر کل دفتر امور تعاونیها و نظام بهره برداری  و مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر و مديران امور عشایر استانها کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمد کریمی مدیرکل امور تعاونیها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر در این جلسه  در سخنانی اظهار داشت: بيمه محصولات عشاير از برنامه هاي مهم و اساسی دولت به منظور حمایت از اقتصاد عشایر به ویژه در بخش دام است که مي توان  از این طریق خسارات ناشي از حوادث طبيعي و غير طبيعي به عشاير را جبران کرد.

وي افزود: بر اساس تفاهم نامه اي كه فی مابین سازمان امور عشاير و صندوق بيمه محصولات كشاورزي منعقد شده است تا سال آینده  پوشش بيمه دام عشاير افزايش قابل ملاحضه اي خواهد یافت تا از اين طریق از سرمايه های ملي كشور حمايت شود.

کریمی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌ نامه قرار است بيمه‌گري و ارزيابي خسارت وارد شده به دام‌هاي عشاير توسط شبكه‌هاي تعاوني عشایری انجام شود.

مديركل دفتر هماهنگي سازمان امور عشاير ایران نیز که در جلسه حضور داشت؛ گفت: حدود 25ميليون راًس دام توسط عشاير در سطح كشور نگهداری می شود که   20 درصد از گوشت قرمز كشور را تاًمين مي كنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اينكه سرمايه اصلي عشاير دام است، ضوری است این بخش توسط دولت مورد حمايت قرار گيرد.

همچنین در این جلسه علي اشرف آزادي مدير امور عشاير استان كرمانشاه نیز در سخنانی بیان داشت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که همواره دغدغه عشایر بوده و هست بيمه دام است بنابراین باید بستري مناسب فراهم شود که از این سرمايه عشاير حمایت لازم صورت گیرد.

وي با تاکید بر اینکه باید بيمه دام را به عنوان آرامش خاطري براي عشاير گسترش دهیم، ابراز کرد: دام تنها سرمايه  عشایر است كه گاهی در اثر سوانح طبيعي و یا غیر طبیعی از بين مي رود از اینرو لازم است فرایندی تعریف شود که ارزيابي خسارت دام عشایر در کمترین زمان ممکن انجام و به عشاير اطمينان داده شود که ازسرمایه انها حمایت میشود.

دیدگاهتان را بنویسید