رئیس سازمان امور عشایر گفت: در حال حاضر تامین آب برای عشایر نیاز اصلی آنان را تشکیل می‌دهد و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود…

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، کرمعلی قندالی بعد از ظهر دوشبه 20 بهمن ماه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر 25 درصد از گوشت قرمز مورد نیاز در کشور را تولید می‎کنند، افزود: عشایر همچنین 28 درصد دام کشور و 35 درصد از صنایع‎دستی کشور را تولید می‌کنند.

 

وی عشایر را دارای کارکردهای فرهنگی زیادی دانست و ادامه داد: عشایر تمدن بسیار وسیعی دارند و باید برای حفظ این سرمایه عظیم و گسترده در کشور تمام تلاش خود را به کار گیریم و نباید اجازه دهیم فرهنگ شهری وارد این قشر شود.

 

قندالی با بیان اینکه دولت جدید توجه زیادی به جامعه عشایر دارد، گفت: رسالت اصلی ما توانمندسازی و ساماندهی عشایر کوچ‌رو است.

 

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه جمعیت عشایرنشین رتبه چهارم کشوری را دارد، افزود: حدود 13 درصد جمعیت این استان عشایر هستند.

 

قندالی افزود: ما معتقد هستیم هر چادر عشایری یک پایگاه فرهنگی، تولیدی و امنیتی است که باید برای حفظ آن نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید