معاون توسعه مناطق روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: تسهیلات روستایی و عشایری در کل کشور را ۱۲ هزار میلیارد تومان است که این تسهیلات به طرح هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند پرداخت می شود…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، سید ابوالفضل رضوی در اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: سهم استان اصفهان از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری ۴۲۵ میلیارد تومان است که ۳۷۵ میلیارد تومان این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، ۴۰ میلیارد تومان از بانک سینا و 10 میلیارد تومان از محل بانک پارسیان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای افزایش اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین سرمایه در گردش شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص یافته که سود ۶ و ۱۰درصد برای آن در نظر گرفته شده است.

رضوی با بیان اینکه برای بازپرداخت این وام دو سال زمان ساخت و ساز و دو سال زمان تنفس در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات از سال چهارم آغاز می شود و به طور کلی این تسهیلات تا زمان تسویه وام، ۹ سال در اختیار وام گیرنده قرار خواهد داشت.

معاون توسعه مناطق روستایی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: سند ملکی روستایی، سند ملکی مسکونی، سفته و ضمانت‌های صندوق تسهیلات برای وثیقه این وام قابل قبول خواهد بود.

به گفته وی نظارت و پرداخت این تسهیلات در استان ها بر عهده سازمان برنامه و بودجه استان و در کشور نیز بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

رضوی تاکید کرد: این تسهیلات باید در زمینه اشتغال روستایی پایدار هزینه شود و مانند گذشته در طرح های زود بازده و خوداشتغالی هزینه نخواهد شد.

معاون توسعه مناطق روستایی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: این نوع پرداخت تسهیلات در سال‌های پس از انقلاب وجود نداشته و تنها در دولت دوم تدبیر و امید برای توسعه مناطق روستایی و عشایری عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه گریز از قانون بر روی تسهیلات گیرانِ وام های اشتغال زایی در روستاها بسته شده، گفت: از محل اعتبارات پایدار اشتغال روستایی و یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و آورده بانک ها انشاالله امسال ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید