معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم برای دانش آموزان عشایری سهمیه کنکور در نظر گرفته شود.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، رضوان حکیم‌زاده در برنامه فرصت برابر شبکه آموزش درباره سال تحصیلی جدید درباره شرایط تحصیلی دانش‌آموزان عشایری با اشاره به اینکه 181 هزار دانش‌آموز عشایری در ۶ هزار و ۱۰۰مدرسه تحصیل می کنند، گفت: به دنبال این هستیم تا سهمیه‌ای برای کنکور دانش‌آموزان مناطق عشایری در نظر بگیریم…

 

 

وی در مورد روند جذب معلم در این مناطق بیان کرد: سعی داریم از فارغ‌‌التحصیلان عشایری برای حرفه معلمی استفاده کنیم چرا که این افراد با شرایط اقلیمی و فرهنگی عشایر آشنایی کامل دارند.

 

حکیم‌زاده گفت: باید تلاش کنیم در آموزش عشایر آنها را از فضای زندگی خود دور نکنیم بلکه آموزش را به درون عشایر ببریم.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد معلمان دوره ابتدایی گفت: سخت‌ترین مقطع در حرفه معلمی مربوط به معلمان ابتدایی است و معلمان ابتدایی به ویژه اول دبستان سخت‌ترین شغل را دارند چرا که با گروه سنی در تعامل بوده که هیچ آشنایی با درس و مدرسه نداشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی از طرح کارآمد برای آموزش معلمان استفاده می‌کنیم، یادآور شد: در این طرح معلمان ابتدایی نیازهای خود را از طریق تبادل نظر و انتقال تجربیات برطرف می‌کنند و سعی داریم در این کار از تجربه معلمان بازنشسته بهره‌مند شویم

 

 

 

حکیم‌زاده گفت: امسال هفت میلیون و 700هزار دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند که با احتساب نوآموزان پیش‌دبستانی حدود هشت میلیون دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

 

وی افزود: در معاونت ابتدایی سه حوزه پیش‌‌دبستانی، ابتدایی و آموزش عشایری مورد توجه قرار گرفته‌اند و باتوجه به این ماموریت برنامه یاد یار مهربان در این هفته برای استان کهگیلویه‌و بویراحمد برگزار شد.

 

حکیم‌زاده افزود: فضای آموزشی و نیروی انسانی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس مشکلی ندارد و با توجه تفویض اختیاری که به استان‌ها انجام شده شاهد افزایش جنب‌ و جوش در مناطق مختلف کشور هستیم.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در دولت یازدهم ردیف بودجه‌ای به آموزش پیش‌دبستانی در مناطق 2 زبانه و محروم اختصاص داده شده بر همین اساس در استان‌هایی همچون سیستان‌ و بلوچستان شاهد حضور نوآموزان پیش‌دبستانی بودیم و باید این طرح افزایش پیدا کرده تا پوشش 100درصدی در دوره پیش‌دبستانی داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید