وزیر جهاد کشاورزی: در حال حاضر کمتر از 6 درصد گوشت قرمز وارد و بقیه در داخل کشور تولید می شود…

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت تمام تلاش خود را بر حمایت از تولید و اشتغال در کشور معطوف داشته است.به گزارش ایرنا،محمود حجتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران گفت: بخش مهمی از سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، ناظر بر حمایت از بخش تولید و تلاش در جهت خودکفایی کشور است و با توجه به توان و ظرفیت موجود در داخل کشور می توان به این مهم دست یافت.

وی افزود: یکی از مهمترین موارد در تولید محصولات کشاورزی، تولید گوشت قرمز و سفید مورد نیاز کشور و نیز صادرات آن است که تلاش دولت بر حمایت از این بخش معطوف شده است.

وی اظهار داشت: در بخش گوشت سفید به دلیل عدم تقاضا و نیزعدم کشش بازار بخش عمده ای از ظرفیت های تولید خالی است و در صورت بازاریابی مناسب در سطح کشورهای منطقه، می توان گوشت سفید تولیدی را به این کشورها صادر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش گوشت قرمز یکی از موانع، تأمین علوفه مورد نیاز دامداری ها بود که امروز با تلفیق تولید علوفه در داخل و واردات میزان مورد نیازاز خارج بخش عمده ای از مشکلات برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 6 درصد گوشت قرمز وارد کشور می شود به طوری که سال گذشته کل واردات گوشت قرمز کشور70 تا 80 هزار تن بوده و بقیه در داخل کشور تولید شده است .

حجتی، درخصوص وارادت غیر قانونی گوشت به داخل کشور گفت: یکی از مهمترین مشکلات بخش دامپروری، وارد شدن دام های آلوده و غیر بهداشتی به کشور است به طوری که بیماری تب برفکی که امروز دربرخی از مناطق وجود دارد به دلیل ورود دام زنده آلوده به عمق کشور می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، هیچ نوع دام زنده ای نباید وارد کشور شود و با حمایت صورت گرفته از سوی وزارت کشور،استانداری سیستان و بلوچستان و نیروی انتظامی مقرر گردیده تا در صورت ورود دام از پاکستان، دام ها در همان نوار مرزی کشتار شده وبه صورت لاشه و یا بسته بندی وارد کشور شود.


دیدگاهتان را بنویسید