نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس در جهت ارائه تمهیدات و تسهیلات ویژه به جامعه عشایری کشور در قالب  یک طرح جدید در سال آینده خبر داد…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، عباس فلاح در جمع اعضای شورای عشایری شهرستان اهر با بیان اینکه هدف مجلس حمایت از عشایر و روستائیان است، افزود: برای سال آینده اعتبارات ویژه ای برای توسعه مناطق عشایری و روستایی پیش بینی شده است.

 

وی از کارشناسان و دست اندرکاران امور عشایر کشور خواست تا طرح ها و نظرات کارشناسی خود را در این زمینه با نمایندگان مجلس حوزه مربوطه مطرح کنند تا با ارائه یک طرح جامع و کامل حمایتی از این قشر خدوم و زحمتکش، گام های عملی در این زمینه برداشته شود.

 

فلاح افزود: در برنامه پنج ساله در تمامی مواردی که به حوزه روستایی مربوط می‌شد در کنار اعتبارات روستایی به اختصاص اعتبار به مناطق عشایری نیز توجه شد که این امر نشان از توجه ویژه دولت و مجلس به نقش عشایر کشور دارد.

 

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به اینکه 15 قشلاق اهر آب ندارند، توجه به زیرساخت‌های عشایری در  این شهرستان را یکی از خواسته‌های عشایر این منطقه عنوان کرد و خواستار توجه  بیشتر مسئولین ذیربط به آن شد.

 

وی با اشاره به اینکه قشلاق زاخیر از توابع بخش مرکزی اهر در حد فاصل مشگین شهر – اهر، یکی از قشلاق های مهم اهر می‌باشد که به علت کم توجهی، عشایر منطقه با مشکلاتی از جمله کمی راه و پل ارتباطی رنج می برند.

 

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: سوخت رسانی، احداث مجتمع های آبرسانی برای تأمین آب و احداث راههای دسترسی را از نیازهای مهم عشایر منطقه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید