مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر کشور جزییات اساسنامه مدارس عشایری را تشریح کرد…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری شبستان، علی‌نقی یزدان پناه درباره اساسنامه مدارس عشایری گفت: اساسنامه آموزش و پروش عشایر در شورای عالی آموزش و پروش تنظیم شده است  و به امضای رییس جمهور نیز رسیده است.

 

وی افزود: با تصویب اساسنامه مدارس عشایری، از این پس به منظور  تحقق عدالت آموزشی، مدارس عشایری از امکانات و مزیت‌های بیشتری برخوردار می‌شوند.

 

یزدان پناه تصریح کرد: بر اساس این اساسنامه، امتیاز های ویژه ای برای معلمان از جمله حق کوچ، ایاب و ذهاب، سختی کار ویژه معلمان عشایری و حق اسکان در نظر گرفته می شود.

 

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر کشور با بیان اینکه  توسعه مدارس عشایری در این اساسنامه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: مدارس آموزش از راه دوره که قبلا امکان ورود به برخی از حوزه های آموزشی را نداشتند مجوز دریافت کرده اند تا در مدارس عشایری فعالیت کنند و آموزش فنی و حرفه ای به دلیل نیاز جامعه عشایری به آموزش های خاص توسعه پیدا می کند.

 

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش آموزش مکلف است بر اساس این اساسنامه  در مناطق دو زبانه آموزش  نو آموزان  را در دوره پیش دبستانی رایگان کند.

 

یزدان پناه اضافه کرد: همچنین سرانه مدارس عشایری سه برابر مدارس عادی می شود  و شاخص تخصیص منابع انسانی به گونه ای می شود که می توان با تعداد کمی از دانش آموزان نیز کلاس درس برگزار کرد.

 

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر بیان کرد: بر اساس این اساسنامه تعطیل کردن و تجمیع کردن مدارس دارای ساز و کاری پیچیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید