مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری فی مابین  وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران پیرامون خدمات سطح یک روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر خبر داد…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، محمدجواد کبیر در توضیح جزئیات این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور ارتقای خدمات سلامت و ارائه خدمات بیمه پایه سلامت به جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر کشور به امضا رسید.

 

وی افزود: بر این اساس، ارائه خدمات سطح یک با استقرار تیم سلامت و محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده در سطح اول به ذینفعان انجام می شود و ارتقای سلامت و خدمات پیشگیری و درمان به صورت ادغام یافته در این تفاهم‌نامه مدنظر است.

 

کبیر ادامه داد: بر اساس ماده 4 این تفاهم نامه 20 ماده‌ای، از مجموع سهم توزیع سرانه در بسته خدمتی سطح اول؛ 34درصد سهم خدمات پزشکی، هفت درصد خدمات سلامت دهان و دندان جهت کل جمعیت بخصوص گروه‌های هدف (جمعیت زیر 14 سال و زنان باردار) و 14درصد خدمات دارویی اعلام شده است.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: همچنین 10 درصد جهت تامین ماما و سایر نیروهای انسانی و 11 درصد به منظور آماده سازی و بهبود استانداردهای واحدهای مجری برنامه اختصاص یافته است.

 

وی عنوان کرد: باتوجه به نقش و جایگاه پزشک و دندانپزشک در برقراری ارتباط با جمعیت تحت پوشش و پاسخگویی به نیازهای فوری جامعه، فراهم کردن امکان بیتوته در مرکز بهداشتی درمانی محل خدمت به عنوان یک الزام و ضرورت باید مدنظر قرار بگیرد.

 

کبیر چگونگی توزیع ارائه دهندگان خدمات در تیم سلامت به ازای جمعیت را نیز توضیح داد و گفت: به ازای هر 4000 نفر جمعیت تحت پوشش بیمه روستایی یک پزشک، به ازای هر 7000 نفر جمعیت تحت پوشش بیمه روستایی یک کارشناس ماما یا مراقب سلامت خانواده و به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه روستایی یک دندانپزشک باید وجود داشته باشد.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در این تفاهم‌نامه بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور پرونده الکترونیک سلامت و فرهنگ سازی و توانمندسازی بیمه شدگان تاکید شده است و مفاد آن از اول فروردین ماه 1394 به مدت یک سال برای تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و ادارات کل بیمه سلامت استان ها لازم الاجراست .

لیست اخبار >>

دیدگاهتان را بنویسید