رئیس سازمان امور عشایر گفت: در حوزه وظایف تعاونی های عشایری، هیچ جمعیتی نجیب تر، با صداقت تر و زحمتکش تر از عشایر در کشور وجود ندارد…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در مجمع عمومی اتحادیه تعاونی های عشایری دامدارن متحرک با بیان این مطلب اظهار داشت: تعاونی ها نقش بارزی در فعالیت های اقتصادی دارند و در دولت تدبیر و امید این موضوع فوق العاده مورد توجه قرار گرفته اند.

 

وی بیان کرد: در بحث زنجیره تولید گوشت دام عشایر، بخش قابل توجهی از منابع تا کنون جذب شده است که حدود 130 میلیارد تومان است.

 

قندالی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در خصوص اجرای این طرح تجربه خوبی دارد، ادامه داد: در این طرح حدود 600هزار راس دام عشایر پرواربندی خواهد شد.

 

رئیس سازمان امور عشایر بیان کرد: امسال در خصوص تامین نهاده های دامی عشایر قدم های مثبتی برداشته شده است و از نظر حجم علوفه نگرانی در کشور وجود ندارد.

 

وی افزود: البته در حال حاضر قیمت تمام شده علوفه دام زیاد است که امیدواریم برای حل این مشکل افت قیمت علوفه داشته باشیم.

 

قندالی گفت: امسال پشتیبانی امور دام 50هزار تن جو را به صورت چهار ماهه در اختیار عشایر قرار داده است.

 

رئیس سازمان امور عشایر همچنین بیان کرد: در بخش صادرات دام عشایر ظرفیت های خوبی فراهم شده است و دو استان ایلام و لرستان در این خصوص وارد عرصه شده اند و امیداوار هستیم بقیه استان ها نیز با بهره گیری از تجربیات این دو استان زمینه های لازم برای صادر کردن دام عشایر را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید