مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه در حال حاضر وضع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوب است، اظهار کرد: حمایت‌های دولت از این صندوق در سال گذشته مطلوب بود…

 

 

به گزارش پایگاهاطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: دولت به ازای هر مبلغی که بیمه شده بابت حق بیمه می‌پردازد، دو برابر به این صندوق می‌پردازد؛ در واقع دولت به ازای هر یک ریال سهم بیمه شده، دو ریال به صندوق پرداخت می‌کند و تنها صندوقی هستیم که به این روش در آن عمل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای سال 95 نیز رقم خوبی در بودجه برای ما پیش‌بینی شده است، گفت: دولت بدهی ای به این صندوق بابت سال‌های گذشته ندارد.

 

رستمی با بیان اینکه عمده‌ترین دغدغه ما افزایش شمار تحت پوششان صندوق است، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار بیمه شده داریم اما شناخت روستائیان و عشایر از این صندوق بالا نیست و باید در راستای تقویت اطلاع رسانی و شناساندن ظرفیت‌های صندوق به جمعیت هدف بیشتر تلاش کنیم.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همچنین به بهبود سرمایه‌گذاری‌های این صندوق پس از رفع تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: افزایش ارزش بازار و بهبود نظام مالی کشور باعث بهبود وضعیت سبد سرمایه گذاری بورسی صندوق شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌های صندوق از محل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد نیز افزایش یافته است.

 

رستمی خاطرنشان کرد: در سال 94، بیش از 40 درصد درآمدها و منابع صندوق از محل درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به دست آمد و بهبود این روند در آینده، باعث بهبود شرایط مالی صندوق و در نتیجه ایجاد پشتوانه‌ای مهم برای اجرای تعهدات آتی صندوق در برابر پرداخت مستمری‌ها خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید