رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ایران در پرخطرترین منطقه از نظر بروز و شیوع بیماری‌های دامی قرار دارد، گفت: در داخل مناطق عشایری و روستاها مکان کوچکی به نام “خانه های بهداشت دام”  ایجاد و به بخش خصوصی واگذار می‌شود…

به گزارش روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی خلج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان این مطلب، افزود: این خانه‌ها باید توسط دولت ایجاد شود و بخشی از هدفمندی یارانه‌ها برای خرید خدمات بهداشتی و درمانی دام روستاییان و عشایر به این امر اختصاص داده شود تا بخشی خصوصی بتواند در آنجا فعالیت کند.

وی اظهار کرد: اگر روستاییان و عشایر را جمعیتی تلقی کنیم که کمتر به امکانات دسترسی دارند بنابراین باید خدمات را به دل روستاها و  مناطق عشایری برد.

خلج ادامه داد: سازمان دامپزشکی باید در کنار کیفیت فرآورده‌های خام دامی، سلامت آن را نیز مد نظر قرار دهد تا بیماری‌هایی که به طور مستقیم از دام و فراورده های دامی به انسان انتقال پیدا می‌کند، کاهش یابد.

وی گفت:‌ رسالت امروز سازمان دامپزشکی کشور در چنین شرایطی ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در حوزه دام است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان مکلف است سرمایه عظیم دامی کشور را حفظ کند، بیان کرد: در تجارت جهانی و تعامل با بازار دیگر کشورها هیچ مانعی جز مقررات بهداشتی نمی‌تواند مانع جابجایی دام و فرآوردهای دامی و آنچه در سیطره فعالیت‌های دامپزشکی است، شود.

وی اضافه کرد: ما باید سیاست‌های بهداشت دام خود را منطبق بر ضوابط جهان شمول علمی کنیم و نیاز است که خیلی جدی وارد بازار وعرضه کالا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید