رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 34 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به دام های روستاییان و عشایر اختصاص یافته است…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی خلج با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی و درمانی برای دامداران روستایی و عشایری باید رایگان باشد، افزود: امسال برای ارائه خدمات دامپزشکی رایگان و همچنین واکسن رایگان دام های عشایر و روستاییان برای نخستین بار 34 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 

وی افزایش ضریب امنیت غذایی را از مهمترین محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای دستیابی به این مهم باید خدمات دامپزشکی به منظور افزایش سلامت و ارتقای سطح بهداشت دام برای عشایر و روستائیان رایگان ارائه شود.

 

خلج تقدم پیشگیری بر درمان را از برنامه های اصلی این سازمان دانست و افزود: با توسعه خدمات درمانی و بهداشتی دامپزشکی در سراسر کشور، 75 درصد از بیماری های عفونی که منشأ آن محصولات خام دامی است، کنترل می شود.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به نقش این سازمان برای ارتقای سلامت عمومی اشاره کرد و گفت: در کنترل بیماری های مشترک انسان و دام، سازمان دامپزشکی نقش بزرگی دارد و برنامه های کاهش میزان باقیمانده های دارویی در محصولات خام دامی را اجرا می کند.

 

وی ارتقای بهداشت و سلامت محصولات خام دامی را شرط لازم توسعه صادرات این محصولات دانست و افزود: از ابتدای سال تاکنون برای اجرای این سیاست 31 هزار و 120 مجوز بهداشتی برای صادرات 70 محصول خام دامی صادر شده است.

 

خلج همچنین از نهایی شدن توافقنامه صادرات محصولات خام دامی به روسیه خبر داد و گفت: پس از بازرسی های مکرر مقامات و کارشناسان روسیه از واحدهای صنعتی پرورش مرغ کشتارگاه ها و مزارع پرورش ماهی، تاکنون هشت کشتارگاه طیور، 19 مرکز فراوری آبزیان و یک مرکز تولید تخم مرغ نطفه دار برای صادرات به روسیه در فهرست فدراسیون این کشور قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 34 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به دام های روستاییان و عشایر اختصاص یافته است…

(بیشتر…)

دیدگاهتان را بنویسید