به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان مدیرکل امور عشایر در دومین جلسه ای که در خصوص خرید دام مازاد عشایر با حضور مدیرکل پشتیبانی امور دام  و نماینده اداره کل دامپزشکی  و معاونت امور دام جهاد کشاورزی ، برگزار گردید اظهار داشت: با توجه به تبعات خشکسالی سال جاری بر زندگی عشایر بمنظور حمایت از جامعه مولد عشایر و جلوگیری از آسیب جدی به این قشر زحمتکش ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت کاهش اثرات خشکسالی ، در دستور کار مجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته که  خرید دام مازاد عشایر یکی از این راهکارها می باشد و در این شرایط می تواند مثمر ثمر واقع گردد.

وی اذعان داشت بر اساس برآورد اولیه قریب به 250 تا 300 هزار راس دام در شمال استان آماده عرضه است که چنانچه شرایط مطلوبی برای عرضه دام فراهم گردد و منافع عشایر و تولید کننده از همه جوانب سنجیده شود قطعا با استقبال دامداران مواجه خواهیم بود.

نیکزادی گفت :با توجه به نیاز عشایر به نقدینگی جهت تهیه علوفه ،نحوه و زمان پرداخت وجه حاصل از فروش دام به عشایر باید کاملا شفاف سازی شود که این امر مستلزم همراهی و همکاری مسئولین و متولیان امر در استان می باشد.

وی افزود: اطلاع رسانی از زمان وصول دستورالعمل در شهرستانها صورت گرفته و مجموعه تشکلها آمادگی اجرای طرح را دارا می باشند.

 

معرفی و شناسایی دام مازاد بصورت ترکیبی ،معرفی مراکز خرید دام در شهرستانها  و  ایجاد زیرساختهای لازم در این خصوص در دستور کار اداره کل امور عشایر استان کرمان و اتحادیه تعاونیهای عشایری استان قرار دارد .

مهندس مسعودی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان در جهت اجرای دستورالعمل خرید دام مازاد عشایر (طرح خشکسالی) آمادگی همکاری با مراکز خرید دام عشایر در شهرستانها را اعلام نمود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام با توجه به اینکه اداره کل دامپزشکی استان نیز همکاری لازم را در این خصوص بعمل می آورد گفت : کلیه دامها بایستی پلاک گذاری شده باشند و سلامت دام از سوی اداره کل دامپزشکی شهرستانها تایید شده باشد.

 

مسعودی مدیرکل پشتیبانی امور دام اظهار داشت : تا فراهم شدن زیرساختهای لازم جهت کشتار و بسته بندی ،دام خریداری شده در میادین عرضه دام در شهرستاها با هزینه ی اداره کل پشتیبانی امور دام استان به کشتارگاههای استانهای مجاور حمل میشود.

دیدگاهتان را بنویسید