فرمانده انتظامی شهرستان بافت از انجام موفقیت آمیز عملیات نجات دامدار عشایر سیرجانی که به گروگان گرفته شده بود، خبر داد.

 

 

سرهنگ علی ایران نژاد در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: گروگان گیران که قصد داشتند یکی از عشایر منطقه بلورد شهرستان سیرجان را به استان سیستان و بلوچستان منتقل کنند، در مسیر سیرجان به بافت دستگیر شدند.

 

وی بیان کرد: چهار گروگانگیر غیربومی به همراه یکی از ساکنان جنوب کرمان به قصد اخاذی اقدام به ربودن یک نفر از عشایر در فاصله پنج کیلومتری شهر بلورد سیرجان کرده بودند.

 

ایران نژاد افزود: این افراد برای انتقال گروگان به استان سیستان و بلوچستان شهرستان بافت را به عنوان نزدیکترین مسیر انتخاب کرده بودند.

 

گفت: یکی از اهالی منطقه بلورد موضوع را به عنوان سرقت گوسفندان به پلیس سیرجان اطلاع می دهد که پس از گزارش اولیه ماموران پلیس سیرجان مبنی بر سرقت احشام، کمین گاه هایی برای کشف دام های سرقتی عشایر ایجاد شد.

 

وی افزود: با ایست و بازرسی پلیس و یگان امدادی شهرستان بافت حین بازرسی از یک دستگاه خودروی زانتیا فردی زخمی در خودرو رویت و دستور ایست به خودرو داده می شود.

 

سرهنگ ایران نژاد گفت: گروگان گیران پس از ایست و بازرسی اقدام به برگشت به سمت سیرجان کردند که حین بازگشت با تعقیب و گریز به موقع، فرد ربوده شده با وضعیت جسمی و خیم نجات می یابد و سه سرنشین خودرو نیز حین فرار دستگیر می شوند  و نفر چهارم فرار می کند.

 

فرمانده انتظامی بافت در پایان از دامداران و عشایر بویژه در ایام چرای دام در فصل تابستان خواست از اعتماد بی دلیل به افراد ناشناس برای خرید دام و بردن دام خود به مناطقی دورتر از حد تعیین شده خودداری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید