رییس سازمان امور عشایر با چند تن از اعضای هیات تجاری کره جنوبی در سازمان دیدار کرد

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی عصر امروز سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه در دیدار با تعدادی از فعالان اقتصادی کره جنوبی با بیان این‌که عشایر ایران نقشی مهم و حیاتی در اقتصاد، فرهنگ و تولید و امنیت کشور دارند، اظهار داشت: لازمه قدردانی از این جامعه موثر و مولد، ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز این جامعه و کاهش سختی‌ها و ناملایمات آنهاست.

وی هدف اصلی سازمان امور عشایر را ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به جامعه عشایری عنوان کرد و افزود: توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق عشایری از مهمترین برنامه‌های سازمان امور عشایر در راستای ارتقای شاخص های برخورداری عشایر است.

قندالی اضافه کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق عشایری، ضمن حفاظت از محیط زیست و کمک به پایداری منابع طبیعی، برای مصارف روشنایی، حمام، رادیو و تلویزیون و شارژ موبایل برای عشایر نیز قابل استفاده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور در چند سال اخیر مذاکرات و تلاش‌های زیادی برای هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت‌های مختلف انجام گرفته است تا امکان واگذاری پنل‌های خورشیدی قابل حمل و متناسب با شرایط زندگی عشایر فراهم شود و به نتایجی خوبی هم رسیده ایم.

رییس سازمان امور عشایر درباره ویژگی‌های پنل‌های خورشیدی موردنیاز مناطق عشایری نیز گفت: این پنل‌ها باید به نحوی باشند که در عین فراهم کردن انرژی کافی، دارای استحکام مناسب در شرایط نامساعد طبیعی بوده و به سهولت قابل نگهداری و تعمیر باشند، حمل آن آسان باشد و قیمت و خدمات پس از فروش آن نیز مناسب باشد.

در ادامه این دیدار، اعضای هیات تجاری کره جنوبی نمونه هایی از تولیدات خود در زمینه سیستم‌های مختلف انرژی خورشیدی را عرضه کرده و به تشریح ویژگی‌ها و کاربردهای آن پرداختند.

همچنین بر گسترش همکاری در زمینه تولید و عرضه سیستم‌های مناسب خورشیدی برای استفاده در مناطق عشایری و فراگیر کردن آن در میان عشایر تاکید شد.

گفتنی است در این دیدار، مدیر حوزه ریاست، مدیرکل دفتر مطالعات جامع و مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر نیز حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید