رئیس فراکسیون  روستائی و عشایری مجلس  گفت :

با توجه به شرایط خشکسالی بوجود آمده و افزلیش قیمت علوفه، دولت کمک کند تا دام های عشایر بصورت تضمینی توسط سازمان پشتیبانی امور دام خریداری شود..

. نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت : عشایر در حالی که فقط 2% از جمعیت کشور را تشکیل می دهند ، 20% پروتئین مورد نیاز کشور را تامین و با داشتن 24 میلیون واحد دامی سالانه 180 هزار تن گوشت قرمز به بازار عرضه می کنند . ایشان تصریح کردند: با توجه به شرایط خشکسالی به وجود آمده و افزایش قیمت علوفه در نامه ای از رئیس جمهور تقاضا کردیم، برای اینکه عشایر بتوانند دام های خود را به موقع به بازار عرضه نمایند، دولت کمک کند تا دام های عشایر بصورت تضمینی توسط سازمان پشتیبانی امور دام و تشکل ها و تعاونی های عشایری خریداری شود تا به این وسیله حقوق هر دو گروه فروشنده و مصرف کننده تامین شود .ایشان ادامه دادند : در نامه ارسالی به رئیس جمهور ، تقاضا کردیم هزار میلیارد ریال اعتبار از محل  ماده های 10 و 12 برای عشایر کوچنده و رفع مشکلات این قشر اختصاص یابد تا از این طریق بخشی از مشکلات پیش روی آنها مرتفع شود . وی گفت: همچنین از رئیس جمهور تقاضا شده ، بصورت ماهیانه جلساتی با ریاست شخص آقای روحانی و با حضور معاونان

ووزرای مسئول دستگاههای مربوط به عشایر برگزار و به مشکلات و خواسته های انها رسیدگی شود . رئیس فراکسیون روستایی وعشایر مجلس شورای اسلامی یاداور شد : :نمایندگان مجلس در انتظار اقدام عملی رئیس جمهور برای حل مشکلات عشایر و اعلام نتایج مثبت نامه ارسال شده به آقای روحانی هستند تادولت کمک کند دام های عشای بصورت تضمینی خریداری شود .

دیدگاهتان را بنویسید