زندگی عشایر الگوی موفقی از اقتصاد مقاومتی است

 

قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: نحوه زیست عشایر و روش های مدیریت اقتصادی، صرفه جویی و تعاون عشایر، الگویی موفق و مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی است…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، میرولی صفرزاده در نشست بررسی چالش های عشایری استان مرکزی در زرندیه اظهار داشت: عشایر در تکمیل و تامین زنجیره غذایی کشور به ویژه در تامین گوشت قرمز و شیر نقش آفرینی مهمی دارند.

 

وی افزود: عشایر از جمله اقشار کم توقع و در عین حال تاثیرگذار کشور هستند که رفع چالش های آنان در واقع تثبیت تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی، دام و صنایع دستی است.

 

صفرزاده بیان داشت: بر اساس بخشی از قوانین کشور حمایت از جمعیت عشایری و تلاش در راستای تامین نیازهای اولیه آنان از جمله تکالیف دستگاه های اجرایی عنوان شده است که باید برای حفظ این قشر و بهبود کیفیت زیست آنان با جدیت و دقت عمل شود.

 

قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: مجتمع سازی و انسجام برنامه های اقتصادی و اجتماعی برای عشایر از جمله اقداماتی است که با جدیت در دستور کار سازمان امور عشایر قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: گفت: شهرستان های ساوه و زرندیه خدمات قابل توجهی به جمعیت عشایری و نیز در راستای تخصیص به موقع اعتبارات و رفع چالش های پیش روی این قشر داشته اند.

 

بیش از پنج هزار عشایر در قالب 771 خانوار با بیش از 330 هزار راس دام در استان مرکزی زندگی کوچندگی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید