مدیرکل آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری گفت: مذاکراتی با وزارت کار، رفاه و تعاون برای اختصاص سبد کالا به مدارس شبانه روزی انجام داده‌‌ایم تا پس از تصویب شورای رفاه این موضوع عملیاتی شود…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی نقی یزدان پناه با اشاره به اینکه کمبود اعتبار به ویژه اعتبارات تغذیه‌ای را در مدارس شبانه روزی رد نمی‌کنیم، اظهار داشت: جلساتی را با وزارت کار، رفاه و تعاون، کمیته امداد و معاون مناطق محروم ریاست جمهوری درخصوص حمایت از مدارس شبانه روزی عشایری داشته ایم.

 

وی ادامه داد: ‌در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم تا وضعیت اعتبارات مدارس شبانه روزی را افزایش دهیم چرا که سرانه این مدارس چندین سال ثابت بوده است. بنابراین تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت کار برای دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی مانند مردم مناطق محروم سبد کالا دریافت کنیم و رایزنی‌ها در جهت کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی در حال انجام است.

 

یزدان پناه در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کار با این درخواست شما موافقت کرده است، ‌گفت:‌ وزارت کار طی نامه‌ای اعلام کرده است که این موضوع را در شورای رفاه مطرح خواهد کرد تا پس از تصویب، سبد کالا را به خانواده دانش آموزانی که در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند، اعطا کنند اما خواسته ما این است این سبد کالا به مدارس تعلق گیرد چون اگر این سبد را به مدارس شبانه روزی ندهیم باز هم مشکل تغذیه دانش‌آموزان حل نمی‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری بیان کرد: ‌شورای ارتقای شاخص‌های مناطق لازم التوجه و محروم در آموزش و پرورش تشکیل شده است و یکی از مواردی که در دو جلسه گذشته این شورا مطرح شد بحث کیفیت بخشی و اعتبارات مدارس شبانه روزی است.

 

وی بیان کرد: ‌تاسیس مدارس شبانه روزی به ویژه در دوره متوسطه ضروری است و امسال در استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری سه مرکز شبانه روزی مجوز اخذ خواهند کرد.

 

پزدان پناه افزود: سال تحصیلی 92-93،  172 مرکز شبانه روزی داشتیم که در سال 93 به 181 واحد افزایش یافت، در حقیقت در رابطه با مدارس عشایری شاهد افزایش کمی بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری گفت: طی دو سال گذشته در زمینه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات مدارس عشایری شاهد تغییرات اساسی بودیم به طوری که در سال تحصیلی 92-93 پنج هزار و 700 مدرسه عشایری داشتیم و سال 93-94 این تعداد به 5873 مدرسه رسید این در حالی بود که نیروی انسانی جدید به آموزش و پرورش  عشایری اضافه نشد.

 

وی با بیان اینکه خط قرمز ما این است که هیچ دانش‌آموز عشایری از تحصیل بازنماند، افزود:‌ در بخش مدارس عشایری ساختمان، کانکس، کپر و چادر داریم که متناسب با جغرافیا تعریف شده است و تلاش می‌کنیم تا مدارسی را که در چادر برگزار می‌شود به کانکس تبدیل کنیم.

 

یزدان پناه ادامه داد:‌ در سال تحصیلی 92-93 یک هزار و 83 مدرسه کانکسی در بخش عشایری داشتیم که در سال تحصیلی 93-94 به یک هزار و 134 کانکس افزایش یافت یعنی 51 مدرسه از چادر و کپر به کانکس یا کلاس پیش ساخته تبدیل شدند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری بیان کرد: در سال تحصیلی 93-94 تحول اساسی را در بحث تجهیز مدارس عشایری به لب تاپ شاهد بودیم به گونه‌ای که حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان یکجا برای تجهیز مدارس عشایری استان ها به لب تاپ پرداخت شد.

 

وی افزود: در سال تحصیلی 92-93 دو هزار و 322 دستگاه لب تاپ در مدارس عشایری وجود داشت که در سال تحصیلی 93-94 به 3169 دستگاه افزایش یافت و 36.5 درصد رشد را در بخش تجهیزات کامپیوتری و لب تاپ در مدارس عشایری داشتیم.

 

یزدان پناه ادامه داد: ‌برای سال تحصیلی 94-95 تلاش می‌کنیم تا تمام مدارس عشایری را به لب تاپ مجهز کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید