مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان از قابل انتقال بودن سنوات بیمه اجتماعی به سایر صندوق‌های بیمه‌ای کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری مهر، محمد میر جعفری از قابل انتقال بودن سنوات بیمه اجتماعی به سایر صندوق های بیمه ای کشور خبر داد و گفت: روستاییان و عشایر برای اطلاع از وضعیت بیمه ای خود به سامانه 300027 یک پیامک ارسال کنند.

وی تعداد روستاهای کشور را 67 هزار روستا عنوان کرد و گفت: قانون بیمه روستاییان حدود 50 سال است که به تصویب رسیده و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است. میر جعفری پراکندگی و عدم وجود رابطه کارگری و کارفرمایی را از دلایل اجرایی نشدن قانون بیمه روستاییان دانست و ادامه داد: بیمه اجتماعی نباید با بیمه درمانی اشتباه گرفته شود و باید مزایای آن برای روستاییان و عشایر شرح داده شود.

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان یادآور شد: در حال حاضر بیش از 63 هزار و 650 نفر از روستاییان و عشایر استان کرمان تحت پوشش خدمات بیمه ای این صندوق قرار دارند.

میر جعفری خاطرنشان کرد: هشت سطح درآمدی برای روستاییان و عشایر تعیین شده و براساس سطح درامد افراد از آنها حق بیمه دریافت می شود.

وی ادامه داد: 10 درصد از 15 درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود و پنج درصد باقی ماتده به عهده  خود فرد بیمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید