اولین نمایشگاه‌ توانمندی‌ روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، در این نمایشگاه عشایر استان های تهران، خوزستان، ایلام ، آذربایجان شرقی، سمنان، سیستان و بلوچستان، گلستان، اردبیل و آذربایجان غربی با برپایی سیاه چادر های عشایری گوشه ای از فرهنگ و هنر و توانمندی های تولیدی عشایر استان خود را به نمایش گذاشته اند.

 

بر اساس این گزارش، سید حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در سخنانی گفت: انگیزه و فعالیت روستاییان نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته و دولت تدبیر و امید هم از این بخش حمایت ویژه‌ای می‌کند.

 

وی در مورد ظرفیت تولید و اشتغال در روستاها افزود: در روستاها برای تولید و اشتغال باید سرمایه گذاری کرد چرا که روستاها پتانسیل زیادی برای تولید و اشتغال دارند.

 

استاندار تهران بیان داشت: تعداد بسیاری از افراد در روستاها و شهرهای کوچک با سرمایه کم، به تولید و ایجاد اشتغال برای خود و دیگران پرداخته اند و امیدوارم پیشرفت و توسعه کار در این زمینه به سرعت ادامه یابد تا هر روستا نمادی از اشتغال شود.

 

هاشمی گفت: تجارب کارآفرینان باید در قالب مجموعه کتاب و یا لوح های فشرده جمع آوری شود و انتقال تجربه به دیگران صورت گیرد تا همه بتوانند گامی به سوی توسعه بردارند.

 

در ادامه این مراسم، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در خصوص حذف واسطه ها و دلالان بخش تولیدات روستایی و کشاورزی گفت: یکی از دلایلی که معاونت توسعه روستایی به فکر ایجاد تشکل های اقتصادی افتاد، تکمیل زنجیره از تولید به مصرف بود تا نیازها را از مبدا به تولید و در نهایت به مصرف برساند.

 

رضوی همچنین از پرداخت وام هایی با کارمزد کم برای روستاییان خبر داد و گفت: برای تاسیس شرکت ها در روستاها وام هایی با کارمزد 3درصد در نظر گرفته شده است که با وثیقه کارت ملی قابل دریافت است و هر چه مشارکت روستاییان بالا رود تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان نیز افزایش می یابد.

 

رضوی پیرامون حمایت دولت در بخش صادرات محصولات نیز  اظهار داشت: هر تولیدی که محدود به مصرف در داخل کشور باشد شکست می خورد، تولیدات داخلی باید افزایش یابد و بستر صادرات آن به کشورهای دیگر فراهم شود.

 

مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان شب گذشته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و این نمایشگاه تا جمعه 17 مهرماه از ساعت 10 صبح الی 8  شب پذیرای علاقه مندان است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید