◀️به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان صبح امروز جلسه ی ستاد بحران در خصوص مسائل و مشکلات آلایندگی در مناطق عشایری ناشی از فعالیت کارخانه مس سرچشمه و خاتون آباد تشکیل شد .
⬅️در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان و مدیرکل امور عشایر ،مسئولین مجتمع مس سرچشمه وخاتون آبادو سایر مدیران دستگاههای استانی تشکیل شد،
◀️نیکزادی مدیرکل امور عشایر استان کرمان ضمن تاکید بر غنی بودن استان کرمان از معادن خواستار بازسازی راههای عشایری ، آبرسانی سیار و خرید و توزیع مکملهای غذایی دام برای عشایر از عواید معادن شد .
◀️نیکزادی اذعان داشت :مسئولین پرداخت حقوق عرفی عشایر و غرامت تلفات دام ناشی از الایندگیها توسط مجتمع مس را در دستور کار قرار دهند این در حالیست که در سال گذشته یک دستگاه گریدر نیز از اعتبار معادن جهت بازسازی راههای عشایری شهرستان شهربابک خریداری و در حال انجام کار می باشد.
◀️دکتر آیت اللهی موسوی قرق ۱۵ کیلومتری اطراف مس خاتون آباد و جمع آوری تمامی دامها و پرداخت حقوق عرفی دامداران را الزامی خواند و گفت:الویت سلامت مردم و پایان دادن به تلف شدن دامهاست و به این منظور ۶ماه به مس فرصت داده میشود تا با هماهنگی جهاد کشاورزی،منابع طبیعی و فرمانداری شهربابک منطقه آلوده را قرق کرده و حقوق دامداران را طبق نظر کارشناسان پرداخت نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد پیگیری مطالبات اداره کل امور عشایر را نیز در دستور کار قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید