معاون توسعه روستائی و مناطق محروم کشور گفت: صندوق بیمه روستائیان و عشایر باید به گونه ای عمل کند که پاسخگوی هزینه‌های آتی باشد…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری  ها، سید ابوالفضل رضوی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هنوز به هزینه نیافتاده است بنابراین باید به گونه‌ای منابع و سرمایه گذاری‌های خود را انجام دهد که در آینده در زمانی که قرار شد پاسخگوی تعهدات خود باشد، با کمبود بودجه مواجه نشود و مانند برخی از صندوق‌ها دچار ورشکستگی نشود.

 

 

وی که در جلسه هم افزایی دستگاه‌های موثر در زمینه توسعه روستایی سخنرانی می کرد، افزود: مسئله روستا‌ها به صورت یک مقوله جدی مورد توجه دولت است و شاید کمتر زمانی بوده باشد که روستا‌ها به این صورت مورد توجه قرار گرفته باشد و انشااله با توجه به تاکید ریاست جمهوری بر پیگیری امور روستا‌ها، امیدواریم در بودجه سال ۹۴ توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

 

رضوی ادامه داد: ما تابه حال فرهنگ بیمه در میان روستاییان و عشایر را نداشته ایم؛ اگر این مطلب رواج یابد و فواید آن دیده شود، نرخ تقاضا در این خصوص افزایش خواهد یافت.

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه محمد رضا رستمی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز در سخنانی با اشاره به تفاهم نامه‌های منعقد شده بین این صندوق و برخی ارگان‌ها نظیر استانداری‌ها و  پست بانک، گفت: در تلاش هستیم تا جایی که امکان دارد از ظرفیت این نهاد‌ها استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر در این صندوق شرایط بازنشستگی ایجاد شود، در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار خواهدبود.

 

رستمی گفت: سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط صندوق بیمه روستاییان و عشایر تاکنون بسیار خوب بوده و امیدوار هستیم در آینده رشد سرمایه‌ای بهتری را شاهد باشیم.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همچنین با بیان اینکه استقبال کم از این صندوق به دلیل ناشناخته بودن آن است، بیان داشت: از کلیه ارگان‌ها و دستگاه هایی که به هر طریق با جامعه روستایی و عشایر در ارتباط هستند می‌خواهیم به ما کمک کنند تا این صندوق را هرچه بیشتر به مردم بشناسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید