وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای افزایش بهره‌وری و انجام فعالیت‌های مولد اقتصادی، چهار صندوق بازنشستگی فولاد، تأمین اجتماعی، عشایر و بازنشستگی کشوری به لحاظ سهامداری به جای ادغام فیزیکی تجمیع خواهند شد…

 

 

به گزارش پایگاه روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، علی ربیعی در جریان دومین همایش جهت‌گیری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

ربیعی با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی، عشایر و روستاییان و فولاد برای افزایش بهره‌وری به لحاظ سهامداری ادغام خواهند شد، گفت: برای توسعه فعالیت‌ها و انجام اقدامات مولد اقتصادی این صندوق‌ها نه به لحاظ فیزیکی بلکه به لحاظ سهامداری ادغام شده و یک هلدینگ مشترک میان آنها ایجاد خواهد شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه نسبت منابع و مصارف این صندوق‌ها با مخاطره مواجه شده است، گفت: هم اکنون استخدام‌های دولتی کاهش یافته و خروجی‌ها افزایش داشته است و صندوق‌ها با چالش‌هایی مواجه شده اند.

 

وی با بیان اینکه طبق وعده رئیس‌جمهور موضوع صندوق‌ها در اولویت اول برنامه ششم توسعه‌ کشور خواهد بود، گفت: این صندوق‌ها همانند دیگر مسائل مهم کشور در اولویت اقدامات اقتصادی خواهند بود و قطعا حمایت خواهند شد.

 

ربیعی گفت: بنا نداریم صندوق‌های چهارگانه (بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی، بازنشستگی فولاد و روستاییان و عشایر) با بخش خصوصی وارد رقابت شود بلکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های سودآوری در راستای حمایت از قشر زحمتکش کارگر و بازنشسته خواهد بود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این صندوق‌ها به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی خواهند بود و یکی از استراتژی‌های مهم افزایش دخالت شرکای اجتماعی در صندوق‌ها است.

 

ربیعی همچنین با اشاره به اینکه توزیع سبدهای کالایی طبق وعده داده شده به طور منظم انجام می‌شود، اظهار داشت: شخصا به 2 مرکز توزیع سبد کالا مراجعه کردم و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید