رئیس سازمان امور عشایر گفت: عشایر کشور در پرورش دام سبک از دانش بومی بسیار خوبی برخوردار هستند که با تلفیق آن با علم روز می توانند در ارتقاء تولید و بهره وری نقش به سزایی داشته باشند…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از روابط عمومی امور عشایر خراسان رضوی، کرمعلی قندالی صبح امروز سه شنبه 18 مهرماه در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور عشایر خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: باید به برنامه راهبردی عشایر در افق 1404 توجه کرد و به توسعه آن در سه حوزه استقرار، جمعیت و معیشت عشایر بصورت جدی پرداخت.

 

وی با بیان اینکه باید به مردم و عشایر اعتماد و باور کنیم که آنان خیلی خوب می توانند منابع مالی خود را مدیریت کنند، اظهارامیدواری کرد با توجه به سرمایه اجتماعی و اعتمادی که از طریق جذب تسهیلات برای شبکه عشایری پیش آمده است، انشاالله بتوانیم منابع مالی موجود را به سمت تنوع درآمد و اشتغال عشایر هدایت کنیم.

 

قندالی گفت: در مکان هایی که طرح مرتعداری تهیه شده، هر عشایر می تواند بین 50 تا 60 متر مربع در یکی از مناطق با اخذ مجوز از منابع طبیعی سرپناه بسازد.

 

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه این سازمان یکی از اعضای کارگروه گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی می باشد، گفت: بحث گیاهان دارویی به عنوان یک طرح پذیرفته شده و  شیوه نامه و طرح ملی گردشگری عشایری نیز تصویب شده است که در حال تدوین شیوه نامه استانی آن هستیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات حسین صفرپور، مدیرکل پیشین امور عشایر خراسان رضوی که به افتخار بازنشستگی نائل آمد تقدیر و محمد نبوی با حکم رئیس سازمان امور عشایر به عنوان مدیرکل جدید اداره کل امور عشایر این استان منصوب و معرفی شد.

 

:

دیدگاهتان را بنویسید