نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روستائیان و عشایر برای مشاغل مختلف توانمندسازی شوند…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری مهر، سیدکمال الدین شهریاری  در نشست با مسئولان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تنگستان با اشاره به اینکه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند تربیت افراد متخصص و ماهر است، بیان کرد: طرح توانمندسازی روستائیان، عشایر و مناطق محروم و مرزی باید به خوبی اجرا شود.

 

وی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای گام‌های مهمی در راستای توسعه مهارت‌آموزی برداشته است که باید این اقدامات توسعه یابد.

 

شهریاری با اشاره به نقش بسیار مهم آموزش‌های مهارتی در بهبود وضعیت اشتغال، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی در توانمندسازی افراد نقشی مهم دارد و می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ بیکاری در جامعه باشد.‌

 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با اشاره به تاثیر آموزش‌های مهارتی در موفقیت کشورها، اضافه کرد:  وجود افراد متخصص و مدیریت عالمانه در هر جامعه‌ای زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت و تعالی آن جامعه خواهد بود.

 

وی خواستار همکاری همه نهادها با سازمان فنی و حرفه‌ای در پیشبرد امور آموزشی شد و ادامه داد: ایجاد اندیشه، فکر و مهارت مدرن و نو باید مد نظر قرار گیرد و در این مسیر حرکت کرد.

 

شهریاری با اشاره به اینکه اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت‌های لازم برای حضور در بازار کار را ندارند، افزود: شکاف بین دانش

دیدگاهتان را بنویسید