معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: قرار است در برنامه ششم توسعه برای اولین بار شورای توسعه روستایی و عشایری کشور دیده شود که مسئولیت آن نیز با بنده است…

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تسهیلات ویژه دولت به تعاونیهای روستاییان و عشایر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران به نقل از واحد مرکزی خبر، سید ابوالفضل رضوی در حاشیه هم اندیشی مدیران کل دفاتر روستایی و مدیران کل امور بانوان استانداریهای سراسر کشور در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در جلسه امروز پیش نویس توسعه روستایی در برنامه ششم توسعه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین ابراز داشت: چنانچه روستاییان و یا عشایر با یکدیگر شرکت های تعاونی و خصوصی ایجاد کنند و با مشارکت یکدیگر مبلغ مشخصی را بعنوان آورده جمع آوری کنند، دولت سه برابر آن را با نرخ کارمزد چهار درصد و با وثیقه کارت یارانه آنها و با مهلت بازپرداخت هشت تا ده سال پرداخت خواهد کرد.

رضوی اضافه کرد: بعنوان مثال اگر روستاییان یک دهستان دو میلیارد تومان آورده بیاورند دولت نیز شش میلیارد تومان تسهیلات با نرخ کارمزد چهار درصد در اختیارشان قرار خواهد داد تا صرف توسعه روستا شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: شخص آقای روحانی رئیس جمهور دستور داده است سهم آورده روستاییان در روستاهای مرزی از 25 درصد به 15 درصد و کارمزد آنها از 4 درصد به صفر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات از همین امسال قابل پرداخت به همه روستاهای سراسر کشور است و سقف ندارد، گفت: البته این طرحها باید طرحهای پایدار، اشتغالزا و مطمئن باشد و مثلاً با ده میلیون تومان نمی توان یک طرح پایدار واشتغالزا را ایجاد کرد.

رضوی افزود: این طرحها ابتدا در کمیته برنامه ریزی فرمانداری منطقه و بعد در شورای برنامه ریزی استان مصوب و معرفی می شود و بلافاصله تسهیلات آن پرداخت خواهد شد.

معان توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: کسانی که خارج از روستاها هستند اما می خواهند در روستاها سرمایه گذاری کنند نیز می توانند از این تسهیلات با نرخ 12 درصد و با وثیقه ملی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید