لاشه دام های عشایر بصورت تصمینی خریداری می شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه لاشه دام های عشایر بصورت تضمینی خریداری می شود، گفت: متاسفانه امروز صنایع در مقابل دامداران ایستاده اند که این مهم به مصالحت کشور نیست…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری مهر، محمود حجتی در سفر به استان سمنان از خرید تضمینی لاشه دام های عشایر در کشور خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، خرید تضمینی لاشه دام های عشایر با قیمت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به سیال بودن این قیمتها در شرایط اقتصادی متفاوت، ابراز داشت: بهای مصوب در شرایط خاص و با افزایش بهای دام و یا گوشت مصرفی قطعا تغییر خواهد کرد.

 

حجتی افزود: این طرح می تواند در عرصه حمایت هرچند ناچیز از دامداران و بهره برداران بخش دامداری عشایری گامی مثبت و نشان دهنده اهتمام ویژه دولت در رفع مشکلات و موانع عشایر باشد.

 

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مشکلات دامداران از قبیل گرانی علوفه و مشکلات تامین خوراک دام و طیور بر هیچ کس پوشیده نیست، اما این مهم را نیز باید در نظر گرفت که رفع مشکلات دامداران، کشاورزان و بهره برداران مرتبط با جهاد کشاورزی به تنهایی و توسط یک نهاد نمی تواند امکان پذیر باشد.

 

وی تاکید در جریان همه مشکلات دامداران هستم لذا از همه بهره برداران بخش دام، طیور و کشاورزی می خواهم از اقدامات انفرادی دست کشیده و در غالب اتحادیه ها عمل کنند.

 

حجتی افزود: ما نیز در مجموعه جهاد کشاورزی و در چارچوب قانون تا جایی که بتوانیم درخواست های بحق دامداران و بهره برداران را انجام می دهیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت در بدو تصویب یارانه شیر، بهای هر لیتر شیر تولیدی را 1500 تومان اعلام کرد، گفت: دولت در ابتدا این مبلغ را تصویب کرده بود اما در نهایت صنایع تولید محصولات لبنی از افزایش بهای تولیداتشان خبر دادند، لیکن دولت نیز بهای خرید شیر را به 1400تومان کاهش داد.

 

وی همه مشکلات بخش دامداری را عمل نکردن برخی دستگاه ها به وظایف خود از جمله سارمان حمایت از مصرف کننده و صنایع تولید لبنیات دانست و ابراز داشت: متاسفانه امروز با وجود بهای مصوب شیر به قیمت 1450 تومان، اما صنایع لبنی تنها یکهزار و ۲۸۰ تومان به دامداران پرداخت می کنند که این امر برای دامداران مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

 

حجتی ادامه داد: با این اقدام، صنایع در مقابل دامداران ایستاده اند و مصالح کشور را در نظر نمی گیرند و متاسفانه تنها به فکر سود و تولیدات خود هستند و این در حالی است که در برخی کشورهای دنیا، سازمان های حمایت از مصرف کننده و صنایع برای دامداران بازار یابی می کنند اما این صنایع در کشور ما مشکلاتی نیز برای دامداران بوجود می آورند.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات دامداران، مجوز هرگونه افزایش بهای شیر تولیدی را اعلام کرده ایم، گفت: متاسفانه با این وجود باز هم صنایع در خرید شیر یکهزار و ۴۵۰ تومانی نیز خودداری می کنند که سازمان بازرسی کل کشور می بایست به این موضوع ورود پیدا کند.

 

وی بیان داشت: نکته دیگر قابل توجه در این بین که نشان از نگاه ویژه دولت به مشکلات دامداران و بهره برداران دارد این است که یارانه شیر تولیدی دامداران در ابتدا به هیچ وجه مصوب نشده بود و این مهم با کمک های سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مجلس و هیئت دولت به سرانجام رسیده است.

نام

دیدگاهتان را بنویسید