وزیر جهاد کشاورزی به نوع قیمت‌گذاری گوشت قرمز در استان سمنان انتقاد کرد و گفت: از دامداران و تولیدکنندگان گوشت و عشایر باید به‌طور جدی حمایت شود…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، در دیدار با عشایر و نمایندگان مردم مهدی‌شهر به نوع قیمت‌گذاری گوشت قرمز در استان سمنان انتقاد کرد و خواستار انجام وظایف کامل در حمایت از تولیدکننده گان دام شد.

وی گفت: باید تقاضا و عرضه را متناسب کنیم و اگر دامدار در شرایط استیصال دام عرضه می‌کند باید رفع استیصال کنیم؛ عرضه باید پایین بیاید یا بخشی از عرضه را از مدار و منطقه خارج کنیم  و یا شرایط تقاضا را بالا ببریم.

محمود حجتی تصریح کرد: باید خود مجموعه دامداران و عشایر نیز وارد کار شوند و برای عملی کردن اینکه بخشی از عرضه را کم کنیم، شرکت پشتیبانی امور دام باید از مکانیسم صندوق یا اتحادیه وارد شود و از ضایعه پیش‌آمده جلوگیری کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی نیز در این نشست در سخنانی گفت: قیمت‌گذاری گوشت قرمز در استان سمنان اشتباه بوده است و جهاد کشاورزی استان سمنان در این رابطه نباید وارد می‌شد.

حسن رکنی افزود: مسئولان اگر برای فروش قیمت‌گذاری می‌کنند، باید خرید از دامدار را هم قیمت‌گذاری کنند.

در ادامه رییس سازمان امور عشایر نیز راه‌کارهای پیشنهادی خود شامل انجام تهاتر بین شرکت پشتیبانی امور دام با دامدار در قبال در اختیار گذاشتن نهاده، انجام صادرات و ایجاد بازارهای جدید خارجی را ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه حداقل قیمت تمام‌شده گوشت قرمز حدود 13500 تومان است تا دامدار ضرر نکند، اگر دولت بتواند به‌ صورت محدود قیمت تضمینی تعیین کند و مقداری از دام تولیدکنندگان را بخرد و در زمان عرضه دام عشایر، گوشت وارداتی توزیع نشود، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید