به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان  جلسه ای با حضور مدیرکل  آموزش پرورش استان کرمان ، مدیرکل نوسازی مدارس ، مدیرکل آموزش و پرورش عشایری  ومدیرکل امور عشایر استان کرمان پیرامون توسعه و تجهیز مدارس در مناطق عشایری استان کرمان در راستای اجرای تفاهم نامه نوسازی و تجهیز مدارس کشوردر تاریخ 27 تیر ماه 1400 به میزبانی اداره کل آموزش پرورش عشایری استان برگزار گردید.

  • در این نشست مدیرکل آموزش پرورش عشایری استان کرمان جناب آقای محمدی سلیمانی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در جلسه در خصوص فرآهم نمودن امکانات تحصیلی برای عشایر گفت: امکانات تحصیلی فرزندان عشایر باتوجه به تنگناهای موجود وضعیت مطلوبی ندارد و امید است با اجرای این تفاهم نامه و همیاری خیرین زیرساختهای مناسبی جهت ادامه تحصیل برای این قشر زحمتکش فرآهم گردد.
  • در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان جناب دکتر اسکندری نسب ضمن قدردانی از مدیران حاضر در جلسه گفت: فرزندان عشایر خلاق و مستعد می باشند و بایستی از امکانات تحصیلی مناسب برخوردار گردند.

دکتر اسکندری نسب اذعان داشت: طی مذاکراتی که با شرکت مس انجام شده است تعداد 10 مدرسه دو کلاسه با همیاری این شرکت در آینده نزدیک احداث خواهد شد.

  • مهندس نیکزادی مدیرکل امور عشایر استان کرمان در این جلسه با اشاره به نقش بسزای عشایر در اقتصاد و امنیت کشور گفت: جامعه عشایری استان بر اساس سرشماری سال 99 شامل  30000 خانوار و 117000 نفر در قلمرویی با محدوده تقریبی 50 درصد از کل استان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل امور عشایر استان در راستای چهارخدمت شناسه دار همواره با تمام قوا در حال خدمت رسانی به عشایرمی باشد و در همین راستا 70 درصد مدارس را به پنل خورشیدی مجهز نموده اند. لذا همکاری سایر دستگاهها همچون گذشته در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور در این امر را لازم و ضروری دانست. وی افزود : در خصوص آموزش در حوزه عشایری اصل 30 قانون اساسی ،تبصره  های قانون بودجه سال 1400 و نیز تصویب نامه برنامه جامع ارتقا سطح سواد و دانش در مناطق عشایری ، ایجاد عدالت در برخورداری از آموزش را تصریح نموده اند.

  • در این جلسه مهندس واعظی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار داشت : اقدامات لازم جهت احداث مدارس تک کلاسه به جای کانکس و اصلاح سیستمهای سرمایشی و گرمایشی مدارس در دستور کار قرار گرفته است که با ابلاغ بودجه سال جدید این امر تحقق می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید