رییس سازمان امور عشایر گفت: متاسفانه به دلایل گوناگون در حوزه عشایری کم تر خبرسازی می شود و خیلی از مسائل و مشکلات این قشر در رسانه ها مطرح نمی شود و از این نگاه مسئولیت روابط عمومی های امور عشایرسنگین تر می شود…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی  با حضور در گردهمایی و دوره آموزشی مسئولین روابط عمومی های امور عشایر کشور در بوشهر اظهار کرد: روابط عمومی ها در حوزه اطلاع رسانی می توانند بسیار تاثیرگذار باشند چرا که اتفاقات زیادی در حوزه عشایری روی می دهد که می توان این اطلاعات را بر اساس سطحی که برای آن تعریف می کنیم، از طریق رسانه ها انعکاس داد.

وی بیان کرد: روابط عمومی ها باید هم زبان گویای جامعه عشایری و هم سازمان متبوع خود باشند و تاکید بنده این است که امکانات و تجهیزات به گونه ای ساماندهی شود که زبان گویای عشایر بودن در اولیت اول قرار گیرد.

رییس سازمان امور عشایر با بیان اینکه نیاز روابط عمومی ها و رسانه ها  به یکدیگر یک نیاز متقابل است، گفت: روابط عمومی ها باید هر روز در کار خود تفکر و تامل داشته باشند تا بتوانند فعالیت های خود را به نحو مطلوب سازماندهی و انعکاس دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی تاثیرات  خاص خود را دارد، گفت: باید از فضای مجازی و به خصوص امکانات پایگاه های اطلاع رسانی که در اختیار داریم استفاده مطلوب را در پوشش و انعکاس مسائل مربوط به جامعه عشایری به کار ببریم.

قندالی با اشاره به سطوح  مختلف محلی، استانی و ملی در پوشش اخبار، گفت: تدوین و ادبیاتی که در انعکاس  اطلاعات و اخبار به کار می بریم بسیار مهم است و باید حتما به بازخوردهای انعکاس آن دقت و توجه داشته باشیم.

رییس سازمان امور عشایر با بیان اینکه علاقه مند بودم در این همایش و دوره حضور داشته باشم، تاکید کرد:  باید برگزاری این دوره ها  به گونه ای باشد که  بتوانیم به صورت کاربردی  از آن استفاده  و بهره ببریم و در فعالیت های ما تاثیر گذار باشد.

وی اظهار داشت: روابط عمومی اگر نگوییم بالاتر از سایر واحدهاست، همسطح آنهاست و در خیلی از موارد نیز در سطح بالاتری قرار دارد و البته باید فعالیت های آنها تاثیرگذار باشد و بازخورد های آن به صورت عینی مشاهده شود.

قندالی در پایان از مسئولین روابط عمومی های امور عشایر استان ها  برای حضور در دوره و از مدیر و کارکنلن امور عشایر بوشهر برای برگزاری دوره آموزشی ” ارتباط با رسانه ها”  قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، مدیر امور عشایر بوشهر نیز در این گردهمایی ضمن خیر مقدم به حضور رییس سازمان امور عشایر و مسئولین روابط عمومی های امور عشایر کشور، گزارشی از وضعیت عشایر استان ارئه داد و گفت: استان بوشهر دارای 10 شهرستان است و از این تعداد شش شهرستان عشایری است که فصل قشلاق یعنی 7 ماه از سال در این استان حضور دارند و فصل ییلاق را در استان های فارس و اصفهان سپری می کنند.

علی ابراهیمی با اشاره به بروز خشکسالی در مناطق عشایری بوشهر، بیان کرد: وضعیت استان بوشهر به لحاظ شرایط طبیعی و بارندگی در سالجاری مطلوب نیست و کماکان در وضعیت استمرار خشکسالی هستیم که این تداوم خشکسالی وضعیت نامناسبی را برای عشایر استان رقم زده است.

وی با بیان اینکه مدیریت زمان  در فعالیت  روابط عمومی ها بحث قابل توجه ای است، گفت: اگر به بحث روابط عمومی و اطلاع رسانی چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ کیفی توجه کنیم در سایر امورات نیز می توانیم موفق عمل کنیم.

شایان ذکر است که دوره آموزشی ” ارتباط با رسانه ها”  با پیگیری و هماهنگی واحد آموزش سازمان امور عشایر و با همکاری مدیریت امور عشایر بوشهر، در مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان بوشهر برگزار شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید