معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید برای ارتقای برخورداری جامعه عشایری از خدمات عمومی کشور تلاش کنند، گفت: تدوین راهبرد آینده جامعه عشایری باید بر اساس و متاثر از تغییرات اجتماعی و اقتصادی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، اسحاق جهانگیری در چهاردهمین جلسه شورای عالی عشایر با بیان اینکه نماد زندگی عشایر کوچ و جابجایی است، تصریح کرد: باید با همان روشی که عشایر زندگی می کنند خدمات بهداشتی، رفاهی، درمانی و … به آنان ارائه بدهیم….

وی با اشاره به اینکه عشایر قشر مظلوم و زحمت کشی هستند که با حداقل امکانات بیشترین سرویس و خدمات را به کشور می دهند، تاکید کرد: باید همه دستگاه ها از تولیدکنندگان عشایری حمایت و با هم افزایی، از امکانات یکدیگر برای ارائه خدمات به عشایر استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به دستگاه های اجرایی گفت: باید برای تامین سوخت و آرد مورد نیاز عشایر، منابع اعتباری لازم را پیش بینی و از امکانات استانی نیز استفاده کنیم.

گفتنی است، چهاردهمین نشست شورای عالی عشایر روز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و حضور وزیر جهاد کشاوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس فراکسیون عشایری مجلس، رئیس و مدیران سازمان امور عشایر ایران، و معاونین بیش از ده وزارتخانه و دستگاه اجرایی در محل ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی مشکلات عشایر در حوزه های مختلف تامین انرژی، تامین آرد، پوشش تلفن همراه در مناطق عشایری، ایلراه های عشایری و جلوگیری از تصرف آن، تصمیماتی در خصوص برطرف کردن این مشکلات اتخاذ و به تصویب این شورا رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید