قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: ۵۰ درصد عشایر کشور از امکانات اولیه رفاهی و زیر بنایی نظیر راه، برق، بهداشت و درمان محروم‌اند…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، میرولی صفرزاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: شاخص‌های زندگی جامعه عشایری پایین است به طوری که 50 درصد عشایر کشور حتی از امکانات اولیه رفاهی و زیربنایی نظیر راه، برق، بهداشت و درمان محروم اند.

 

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های دولتی به امور عشایر کم توجهی می‌کنند، ادامه داد: بعضی از دستگاه‌های اجرایی برنامه ویژه‌ای برای رسیدگی به حل مشکلات و بهبود وضعیت زندگی این بخش از جامعه ندارند.

 

صفرزاده اظهارداشت: مهم ترین خواسته جامعه عشایری قرارگیری در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت و دریافت منابع دولتی و تسهیلات بانکی مورد نیاز برای تامین رفاه و آسایش مانند سایر بخش‌ها است.

 

قائم مقام سازمان امور عشایر با بیان اینکه جامعه عشایری محروم ترین قشر در کشور  به حساب می‌آیند، اظهارداشت: با وجود جمعیت کمتر از 2 درصد عشایر کشور اما حدود 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز مصرفی کشور را تامین می‌کنند.

 

وی افزود: جامعه عشایری علاوه بر تولید، نقش خوبی درمرزبانی و تامین امنیت کشور به ویژه در مناطق مرزی دارند.

 

صفرزاده با اشاره به اینکه برخی از محصولات عشایری صادر می شود اما عایدی برای خود آنان ندارد ،خاطرنشان کرد: برخی از تولیدات عشایر نظیر دام، صنایع دستی و گیاهان دارویی به طور غیر مستقیم صادرات دارد که  در سال جاری برای افزایش درآمد عشایر، صادارات این بخش توسط اتحادیه‌های عشایری انجام خواهد شد.

 

قائم مقام سازمان امور عشایر با بیان اینکه منابع تولید گوشت قرمز در کشور کافی بوده و نیازی به واردات گوشت بوفالو از سایر کشورها نیست، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سالانه 130 تا 140 هزار تن گوشت قرمز به کشور وارد می شود که این میزان به راحتی از منابع موجود قابل تامین است.

دیدگاهتان را بنویسید