مدیرکل عشایر استان کرمان گفت: با توجه به تمهیدات و هشدارهایی که قبل از وقوع سیل به عشایر داده شده بود توانستیم در این حوزه آسیب دیدگی و خسارت را به حداقل برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، مهدی ابراهیمی در گفت گو با خبرگزاری ایرنا  اظهار داشت: پس از یک دوره 20 ساله خشکسالی، با جاری شدن رحمت الهی مناطق و مراتع سیراب شدند و سال سرسبز و نسبتا خوبی را در پیش رو داریم.

وی با اشاره به اینکه عشایر در دوره خشکسالی با کمبود شدید آب و علوفه مواجه بودند، گفت: بالا رفتن هزینه علوفه و نبود نقدینگی و خشک شدن چشمه ها و قنوات از مشکلات عشایر در دوره خشکسالی بود که با بارندگی های سال جاری این مشکلات به حداقل خواهد رسید…

ابراهیمی بیان داشت: با توجه به نقش مهم قنوات و چشمه ها در زندگی عشایر؛ لایروبی، بهسازی، احیا و بازسازی قنوات و چشمه های مناطق عشایری استان را در اولویت کاری قرار داده ایم.

وی با اشاره به 56 درصد مساحت استان کرمان که به صورت پراکنده قلمرو فعالیت عشایر است، گفت: ده هزار کیلومتر حجم راه مربوط به عشایر در شمال استان است که از این حجم 5 هزار کیلومتر دچار آسیب  شده است که 45 میلیارد ریال اعتبار برای تیغ زنی و مرمت آن برآورد شده است.

ابراهیمی با اشاره به وجود رودخانه های فصلی و آبروهای زیادی که به دلیل سخت گذر بودن بیشتر آنها دچار آب بردگی شده است، افزود: احداث ابنیه های فنی آبروها و پل های ارتباطی در دستور کار قرار دارد و قراردادهای لازم جهت تصدیع راه ها، انجام شده و در اردیبهشت ماه تمام جاده های عشایری استان تیغ زنی و بازگشایی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید