مدیر صندوق بیمه کشور گفت:  سالانه 8 تا 9 میلیون راس دام عشایر بیمه می شوند . آقای ابارشی در همایش بیمه دام عشایر منطقه جنوبشرق کشور در کرمان گفت : کار بیمه دام عشایر از سال 1373 شروع و در نظر است برنامه ریزی شود که خسارات وارده به دامداران 4 الی 5 روز پرداخت گردد . ..

در این همایش آقای احمد میر قائد مدیر کل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایر ایران نیز گفت : در حال حاضر قریب به 200% از دام عشایر بیمه می شود که امیدواریم با تلاش همگان این مهم چند برابر شود . وی افزود 27 میلیارد تومان تسهیلات برای پرواربندی دام عشایر استان کرمان تخصیص داده شده است .

 

 

آقای عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این همایش گفت: پراکندگی کار و شرایط خاص خدمت رسانی به عشایر اجر کار برای این قشر مولد رابیشتر کرده و به هر شیوه ای برنامه ریزی شود که ادای حق این عزیزان باشد. آقای صفرزاده جانشین رئیس سازمان عشایر ایران نیز در این همایش گفت : هدف از این برنامه افزایش تولید گوشت و بالطبع افزایش در آمد عشایر و پایداری محیط زیست و منابع طبیعی              می باشد که بحث بازار مصرف نیز مد نظر است . وی خاطر نشان کرد زنجیره قبل از باروری شروع و با برنامه های افزایش باروری و تغذیه مناسب باعث کاهش تلفات شده که در نهایت بازار مصرف را نیز مد نظر قرار می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید