به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان در جلسه ای که پیرامون ارائه خدمات بهداشتی به عشایر در دفتر معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۴٠٠ برگزار گردید مدیرکل امور عشایر استان کرمان ضمن تقدیر از نحوه خدمت رسانی به عشایر در دوره کرونا گفت: عشایر استان با ۱۶۲٠٠ خانوار و حدود ۷٠٠٠٠ نفر که تقریبا ۵٠ درصد مساحت استان در قلمرو آنها می باشد مشغول کار و فعالیت هستند و اداره کل امور عشایر با ارائه چهار خدمت شناسه دار بطور مستمر مشغول خدمت رسانی به این قشر محروم و مولد می باشد.

وی اذعان داشت: با توجه به بحران خشکسالی پیش رو عشایر بیش از پیش نیازمند خدمات بهداشتی می باشند که در راستای آیین نامه ساماندهی و تفاهم نامه های موجود ضروریست علوم پزشکی در جهت ساخت خانه های بهداشت، ارائه تسهیلات و ترویج حمام و سرویس بهداشتی، اعزام اکیپهای سیار بهداشتی، آموزش های بهداشتی و درمانی (بهداشت شخصی و محیط) وآموزش و تربیت بهورز همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر داشته باشد.

نیکزادی افزود: در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی کوچ عشایر امسال با یک ماه تاخیر بخش اعظمی بصورت مکانیزه انجام شد و فاصله مناسب در محل سکونتگاهها نیز رعایت گردیده است. با وجود اینکه خوشبختانه در بین عشایر آمار مبتلایان به کرونا بسیار کم بوده ولی لازم است عشایر بالای ۵٠ سال واکسیناسیون شوند که همکاری دانشگاه علوم پزشکی را در این زمینه خواستاریم.

دکتر صافی زاده معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: عشایر از گروههای هدف هستند و همواره توجه ویژه ای به این گروه داشته ایم و با وجود دسترسی مشکل به عشایر کوچنده باز هم در اولویت دریافت خدمات می باشند.

دکتر صافی زاده اذعان داشت: واکسیناسیون عشایر بالای ۵٠ سال تا قبل از کوچ پاییزه در دستور کار قرار گرفته است و امید است تا قبل از شهریور کلیه واجدین شرایط دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نمایند.

وی اظهار داشت: با رفع اختلافات آماری که با اداره کل امور عشایر داریم، آمار صحیح در اختیار مراکز شهرستانها قرار میگیرد و تیم علوم پزشکی از هر برنامه ای که به ارتقا سلامت عشایر کمک میکند استقبال می نماید.

در این جلسه مقرر گردید که در جذب نیروی بهورز در مناطق عشایری با نظر متولیان امر در اداره کل امور عشایر مطابق دستورالعملهای اجرایی در دستور کار قرار بگیرد و همچنین از کارشناسان علوم پزشکی در برنامه ایشوم دعوت بعمل آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید